Lillepusen-78 Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Gutten min er 9 uker, og jeg synes han sover så mye.... Sikkert et luksusproblem, for han er veldig kvikk og blid og aktiv når han er våken, men bare lurer på hvordan dere andre har det med deres små....? Moro å høre hvordan dagene deres ser ut :-) Gutten min våkner ca 8.30, jeg ammer ca 40 min, steller, koser osv og legger ham ut i vogna ca 10.15. Han våkner igjen og får mat ca 12.30 og er våken til ca 14. Sover i vogna/går tur til ca 16 og får mat igjen. Etter dette har han som regel to-tre måltider, og sover et par blunder i vognbagen på soverommet i mellom. Da sover han 1 til 1,5 time pr. gang. Legger ham for kvelden ca 22-23, og da sover han til ca 03.30. Mellom måltider og soving er det mye kos, og han virker veldig fornøyd. Han er veldig opptatt av hendene sine og studerer dem masse. I går oppdaget han at han kan åpne og lukke fingrene, og er veldig giret når han kan gripe rundt noe. Men er vanskelig for ham å styre hånden sin dit han vil ;-) Ellers føler jeg med veldig uthvilt for tiden, og det er så godt. På formiddagene går jeg og venter på at han skal våkne når han har sovet noen timer, for da har jeg liksom fått gjort en del i huset, spist og dusjet.
tæssejenta Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hei! Jeg har en jente på snart 9 mnd, og hun sover nok like mye som din. Har ikke så veldig rutiner enda, men hun våkner som regel i 7 tiden (da er storebror våken, og vanskelig for ho og sove videre ). Er da våken i 1- 1 /2 time. Sover alt fra 1-3 timer, opp for mat og våken 1- 1 /2 time igjen, så lur på 1-3 timer igjen.. Og sånn går egentlig dagen. De tre siste dagene har hun vært våken fra 17.30 tiden, og til hun har lagt seg for kvelden ca 19.30. Da sover hun til 22- 23, da tar jeg henne opp og gir mat før jeg legger meg, sover til 2-3 og skal ha mat, så til ca 5. Da vil hun ha mat, og bærsjer gjerne, så da er hun litt våken etter på. Sovner som regel i 5.30- 6 tiden igjen. Føler meg også veldig uthvilt for tiden Var noe annet med broren, da følte jeg at jeg gikk rundt i en tåke nesten hele det første året.. Han gråt nemlig mye og var mye våken både natt og dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå