Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har etter at vi ble godkjent til icsi tatt kromosomprøver. Når vi nå endelig fikk svaret står det at sambo har en translokasjon og at vi er søkt til genetisk veiledning.

Er det noen som vet mer om dette? Hva skjer nå? Har det noe å si for om vi får forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette er så vidt jeg vet en genfeil/disposisjon for en arvelig sykdom som kan overføres til barnet.

Finns masse forskjellige utgaver, noen som ikke er så alvorlige og andre som vil gjøre det umulig for dere å få icsi i Norge, hvor forskning på egg er forbudt.

Er det så ille vil dere som regel bli henvist til Ullevål for søknad om PGD i f.eks Sverige på Karolinska sjukhuset hvor de kan plukke ut egg med eventuelle genfeil og forsikre seg om at egg som blir satt tilbake er friske.

Selvfølgelig kan det også tenkes at den translokasjonen som er funnet ikke vil medføre noen alvorlige sykdommer, men at sykehuset syns dere bør være informert om hva translokasjonen kan medføre og hvor stor sannsynlighet det er for at deres barn vil arve dette osv.

Har selv ingen erfaring på området annet enn det jeg har snappet opp her inne og på ulike nettsider.

Jeg vet det er flere her som er mye bedre på dette en meg.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Christiane!

Det er mange tanker som flyr rundt i hodet for tiden. Nå håper jeg at vi er heldige og får beskjed om at vi kan fortsette i Norge.

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å komme inn til genetisk veiledning ved St.Olavs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...