*novemberbebbis* Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg klarer ikke pumpe lenger, lillegutt er ikke fornøyd med melka mi, og snart er pappapermisjon ferdig og mine to små trenger meg hele tiden!! Skal jeg bare pumpe ut mindre og mindre, sjeldere og sjeldnere? Pumpet hver 3 time før, nå går det 5-6 timer uten problemer, men da melder sprengen seg litt. Går forresten på antibiotika, har brystbetennelse!
zombie2be Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 jeg ble kvitt melka ved å pumpe sjeldnere, dvs hver gang jeg ble så sprengt at jeg bare måtte.. lot være å stå opp om natta for å pumpe.. så gikk det automatisk ganske kort tid før melka blir borte..
Bråksilla og lille pille Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg fikk beskjed på helse stasjon og ikke spise eller drikke noe på 24 timer.. Kunne drikke litt hvis jeg blei veldig tørst... Jeg hadde så vondt at jeg holdt på og dø i en natt,men så gikk det over iløpet av dagen... Sluttet ikke å produsere melk med engang,men sprenge ga seg... Hvis det sprenger veldig hjelper det og legge noe varmt på... Eller ta en varm dusj... Lykke til:-)
brooklyn Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 har du brystbetennelse som følge av tette melkeganger nå du ikke la det gå 24 timer uten å pumpe deg! Hvis du bare pumper ut den verste sprengen, så produserer du mindre og mindre. Men du blir "kvitt" melken fortere om du får piller av legen.
*novemberbebbis* Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2008 Oj, uten mat så lenge kan jeg nok glemme..! Hehe.. Men jeg kan jo prøve å spise mye mindre da jeg blir dårlig om jeg ikke får i meg mat! Du som kun pumpet når det virkelig sprengte, pumpet du ut alt du fikk ut av puppen da, eller bare bitte litt? jeg pumper ut ca 40 ml nå på begge, mot 120 bare for få dager siden.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 her gikk det bare uatomatisk bort når jeg begynnte å pumpe, pumpet sjeldnere og sjeldnere, og da ble det plutselig tørt;) Så bare trapp ned på pumpinga så går det nok av seg selv, men vil du bli kvitt melka må ikke la barnet die, for det setter det hele igang igjen:)
Trulte76 Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 jeg bare handpumpet ut den værste sprengen jeg, så gikk det av seg selv det..
Lizz27 Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Jeg fikk beskjed om å knyte et skjerf stramt rundt brystene og gå med dette 24t i døgnet i en uke. Når brystene blir presset hardt intill kroppen så tror kroppen at det er fulle og vil gradvis slutte å produsere melk. De sa også at jeg kunne pumpe ut noen dråper en gang om dagen hvis presset ble for stort. Viktigt at dette gjøres så sjeldent som mulig. Jeg trengte bare å gjøre dette de to første dagene. Min melk ble borte på 6 dager og har ikke kommet tilbake. Med medisin har melka ofte en tendens til å komme tilbake. Lykke til
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Jeg ammet bare i 3 uker, men hadde nok av melk, og da jeg sluttet bare håndmelket jeg når det ble for mye spreng, for å få bort sprengen. I løpet av 2-3 dager var sprengen borte, men jeg lakk i et par uker, spesielt når frøkna fikk mat på natta. Hun lå jo ved siden av meg og lagde matlyder, da jobbet puppene på. ;P
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Her stoppet det av seg selv når jeg ikke fikk pumpet ofte nok, bare forsvant sakte men sikkert.
*novemberbebbis* Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2008 Tusen takk for mange fine svar, jenter:) Tror jeg må prøve ut dette med skjerfet, for jeg har fryktelig vondt i puppene!! Måtte pumpe nå, ble helt svimmel fordi det sprengte så på! Fikk ut 70 ml, huff det er mye..jeg vil ikke ha spreng mer!! MEN, jeg lurer på, jeg har jo brystbetennelse og går på antibiotika..har det noe å si om jeg likevel kutter så ned på pumpinga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå