mollymamma Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Har dere alltid pausemåned etter en pergokur? Jeg har fått beskjed av min gyn. på sykehuset at jeg skal gå på 3 dobbeltkurer etter hverandre, altså ingen pausemåned. Starter opp med min andre kur nå på onsdag, men ser at mange har pausemåned mellom kurene. Hva er grunnen til det? Ellers - min mann og jeg er vel egentlig en nokså dårlig kombinasjon sånn befruktningsmessig - selv om vi har ei nydelig prinsesse på seks :-) Han har dårlig sædkvalitet, og jeg er utredet for hab. abort (2 SA og 1 MA). Ønsker oss så veldig en nr. 2, men etter 20 pp og mange nedturer ser det ikke så lyst ut.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hei! Vet ikke om det finnes noe fasitsvar på det, men jeg skal i allefall ha pausemåned. Begynner på den tredje pergokuren i neste måned. Lykke til!
drømme mamma Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 hei på deg.ikke gi opp håpet.jeg vet om mange her inne som har blitt gravide i pause mnd.men jeg vet også at selv om begge er fruktbare så er det ikke sikkert at dere matcher sammen om å få barn.vet ikke om du har hørt om folk som har gått hvert til sitt å blitt foreldre på hver sin kant.IKKE tro at det var en oppfordring.jeg håper dere holder motet og kosen oppe.jeg prøver så godt jeg kan selv.har to barn fra før,men begynner å lure på om vi ikke macher sånn att vi kan få barn sammen.vi har prøvd i to år,jeg ønsker dere lykke til.
to snart tre Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Hei. Svaret jeg fikk ang hvorfor pause måned fra min spesialist var at de normalt skriver kun ut 3 x kurer på pergo til en pasient av gangen (enten enkle eller doble) om det ikke er noen spesiell grunn til annet. Gjerne for å stimulere ekstra EL eller gi litt "ekstra hjelp" til å bli gravide om de ikke ser klare tegn til grunn for barnløshet. Mange blir gravide i pause måneder da de fortsatt har mye hormoner fra pillene i kroppen, og ved å ta pause måned annen hver så forlenger mann en periode på 3 måneder over til plutselig å bli et halvt år. Mange har i løpet av pergo blitt gravide i pausemåneder, derfor anbefaler noen leger å ta pause måneder. En annen grunn er at eggelederne dine får hvile litt, pergo er en stor belastning for kroppen til mange og ikke minst for eggelederne. Lykke tilmed dobbel pergo kur!
Catania Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Kanskje det også har noe med at man ikke skal ta pergo om man er blitt gravid? Har man en pausemåned er man ihvertfall ganske sikker på at man ikke er gravid når man begynner på neste kur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå