Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har tips om hvordan jeg skal få lille snuppa til å sove inne på dagtid.

vi har allltid hatt henne til å sove i vogna på dagen, og senga på natta.

men nå begynner det å bli alvorlig kaldt ute så har derfor et sterkt ønske pm at hun skal sove inne på dagen.

vo har prøvd en stund men virker ikke som hun skjønner at hun skal sove...

noen tips?

Skrevet

som en overgang; hva medå sette vogna eller baben eller hva hun nå sover i, på et soverom el hvor du kan ha oppe vinduet mye slik at det blir kjølig, men ikke så kjølig som ute? og så lage en mer og mer gradvis overgang til å ha det varmere og varmere?

Eller lage "miløjlet" ganske likt som hunhar det i vogna si, med tanke på underlaget og det hun har rundt seg?

Og ikke minst: pass på at hun ikke har altfor mye klær slik at det blir for varmt å sove. Vår snuppe har alltid sovet i vogna på dagtid ute da hun nekter å sove inne fra hun var nyfødt- søkksvett.... Men her i tromsø så er det jo ikke akkurat veldig kaldt i løpet av vinteren....kanskje maks 10 minus.

Skrevet

Jeg pakker godt på lillegutt og lar han sove ute. Han sover sååå mye bedre der.

Men hvis du skal ha henne inne, prøv å evt ta vogna inn. Evt finn et annet sted for henne å sove enn i senga hennes. Den forbinder hun med natten, og det er egentlig veldig bra! Så minsker du risikoen for at hun begynner å tulle med nattsovingen... Vanedyr disse små!

Skrevet

For oss fungerer det også bra å legge ham i vognbagen på soverommet... Har på ham godt med klær og vinduet oppe. Han blir som regel søvnig så fort jeg tar på ham uteklær, så han blir nok "lurt" til å tro at han skal ut ;-) Gutten vår sover iallefall dårlig om han ligger i stua, han er avhengig av litt ro.

Skrevet

ja det har jeg tenkt på også dette med å ha en annen plass for dagsoving inne. vi har til nå hatt en slik babykurv, men den er jo strax for liten. har en softbag, men den er jo også snart for liten... og da er det vognbagen da.... den funker jo en stund til, men etter det da?? Bruker de fleste senga tro??

Skrevet

har en frøken som liker å følge med på alt som skjer og er ikke lett å få til å sove om dagen.

Har valgt følgende: la henne sove når hun er trøtt, ikke når jeg bestemmer at hun skal sove

jeg lar henne sove "hvor som helst", vil ikke være bundet at faste steder hun skal sove.

nå sover hun f.eks. i lekegrinda (midt i alle lekene)

for at hun skal sovne, synger og hysjer jeg + at jeg holder eller stryker henne på magen.

vi har ikke faste sovetider (8,5 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...