maibaby-Ingrid2008 Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Babyen min er 6 mnd og jeg har aldri vært spesielt plaget av melkespreng eller noe sånt. Men nå i det siste har jeg veldig vondt i det ene brystet spesielt når jeg våkner, det er skikkelig hardt og vondt bare jeg rører på meg. Det er litt ømt i det verste brystet ellers på dagen også, når jeg tar på det. Det går ofte ca 10-12 timer fra jeg ammer om kvelden til jeg ammer om morgenen, men sånn har det vært en god stund, uten at jeg har fått vondt av den grunn. Noen erfaringer? Er det helt vanlig å få spreng og ømhet i brystet på den måten? Sikkert ikke noe å bekymre seg over, men begynner å lure når det plutselig blir sånn.
A og G Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hadde veldig onde bryster når jeg hadde tilstoppede melkeganger, og fikk da også brystbetennelse etterhvert. Kjenner du noen "kuler" på brystet noen steder?
Erisa* Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Kan du være gravid igjen? Hvis ikke, så kan det være lurt å ta kontakt med f.eks ammepoliklinikk (det har de på sykehuset der jeg fødte) eller helsestasjonen. Jeg var plaget av vonde kuler, men fikk hjelp til å løse de opp så jeg unngikk brystbetennelse.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2008 Takk for svar. Jeg har kjent noen små kuler av og til, men ikke hele tiden, og jeg mener det har gått vekk hvis jeg ammer. Tror ikke at jeg er gravid, for jeg har spiral, men kan jo aldri vite. Det fikk meg forresten til å tenke på at jeg pleide å ha ømme bryster før mensen før, så ømheten kan kanskje skyldes at jeg venter den. Hadde jo helt glemt hvordan det er etter så lang tid uten. Det kan kanskje være begge disse tingene siden jeg har både mye spreng og harde bryster og ømhet ellers..
A og G Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 hvis du har ømme kuler så burde du få fjernet de, gjerne ta varm dusj å massere kulene bort, og ha vannstrålen rett på brystene. hjalp for meg
lille sprelle Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 har hatt det sånn i 7 mnd, men nå er det heldigvis over! pass på å få klumpene ut ved hjelp av amming, pumping og varmt vann (ta en ren bleie, fyll den med glovarmt vann og legg den rundt puppen) du kan prøve å red meieriprodukter i kosten du kan prøve lecitin (helsekost, se ammehjelpen for dosering)
lille sprelle Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 en ting til - er du sliten? det hjelper veldig godt å være uthvilt og ikke stresse!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2008 Jeg er ikke spesielt sliten. Men takk for tips, skal se om jeg får prøvd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå