den fabelaktige milly Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Lillemann er to måneder. Om nettene sover han godt i noen timer før han begynner å strekke kroppen bakover, drar i sengetøyet og ynker seg høylytt, på grensen til gråt noen ganger. Han har pauser på ca 10-15 sekunder der han tilsynelatende sover godt - før det er på'n igjen med 10-15 sekunder med vriing og ynking. Sånn kan han holde på i mange timer - i søvne. Han har helt tydelig vondt i magen, for det hjelper hvis jeg bøyer beina hans opp mot magen (det er sjelden det kommer en promp, men han blir merkbart roligere når jeg bøyer beina) Han sluker mye luft når han spiser, og jeg er nøye med å få han til å rape etter måltidene. Jeg gir han også litt fenikkelte før hvert måltid. Jeg får ikke sove når han strever sånn, og jeg merker på han at det ikke akkurat er kvalitetssøvn han får. Noen som har det på samme måte? Noen som har råd?
vannmann84 Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Vår gutt var også slik. Det jeg gjorde var å ha på en ullbody under pysjen. Da roet han seg mye mer. Tror nok de blir litt urolige hvis de er litt for kalde når de sover. Min gutt er 3 mnd nå.
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har samme "problemet" her, hun er 2 mndr, og vrir seg mye og ynker, spesielt når hun har sovet en stund. Har merket at hun er ganske kald på henda, de ligger oppå dyna. Kanskje hun fryser?? Huff, håper ikke det! Men skal prøve dette med ullbody, ja Jeg har ofte trodd at hun er sulten, så jeg har vært oppe og lagd en flaske. Men så kommer jeg tilbake til senga, og da sover hun søtt igjen, før ynkingen begynner igjen noen minutter senere:) Hun har bare på seg en vanlig body, med bukse og sokker. kanskje dette er for lite?
Mama B Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Skriver under på det å kle godt på de om natta altså! Vi startet også med ullbody under pysjen, og da sov han plutselig mye bedre. Også prøvde vi en tykk og god ullpysj fra nøstebarn, sammen med tynne ullvotter. Plutselig begynte han å sove natta gjennom. Da var han ca 5 uker. :-) Han begynner også å ynke seg utpå morgenen.. Etter ca 6 timer med søvn. Tror det er fordi han begynner å bli sulten. Jeg sover ikke så mye etter det, men jeg vekker aldri lillemann. Han sover ca 8 timer hver natt. Han er 11 uker. De ligger jo med hendene over dyna når de er så små. Så ullvotter og kaldt soverom er supert syns vi:-)
den fabelaktige milly Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2008 Hm, skulle ønske det var så enkelt:) Tror ikke han fryser, nemlig, sover med ullpysj, ullpledd og dunpose... han er ikke for varm, heller, kjennes akkurat passe ut i nakken og på magen.
månestråle32 Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jenta vår holdt på med å lage så masse lyder at det holdt oss våken mye av natta, og det varte i ca 3 mnd. Da var det sommer og varmt, så får vår del hadde det ikke noe med påkledning å gjøre. Hun hadde kolikk og skrek hele ettermiddagen og kvelden, så jeg tror for vår del at det var magen og umodent tarmsystem som gjørde at det ble slik. Det bare gav seg helt av seg selv en natt Jeg tror hun sov ganske godt, jeg. tror ikke det plagde henne så masse, som det gjorde oss. Men jeg skjønner godt at du begynner å snu hodet rundt og rundt for løsninger!!!
Lizz27 Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Hei. Hadde samme problem en liten stund og er sikker på at det er magevondt som var problemet. Vi fikk anbefalt å bruke Minifom som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Dette er egentlig en kolikkmedisin og fjerner luftboblene i magen. Dette var i følge helsesøster ikke farlig å bruke over lengre tid selv med barn som ikke har kolikk. Det har fungert veldig bra for oss Lykke til
den fabelaktige milly Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2008 Takk for tips - skal prøve miniform og se om det blir bedre...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Statens helsetilsyn advarer jo mot langvarig bruk da... Vet ikke om det er friskmeldt igjen, men har ikke sett noen artikler som tyder på det... Spurte legen om dette, og han sa at om hun har fryktelig vondt så går det jo an å se om Minifomen hjelper henne. Så vi bruker minifom i noen dager ad gangen, når snuppa har tydelig magevondt. Så har vi pause et par uker før vi kjører på igjen. Skal prøve karvete og fennikelte nå, heller det enn minifom... http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
mamarama og lille banan Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 vår lillegutt ynker ser, grynter og strekker også på seg i søvne i løpet av natta. det ender med at jeg ligger og hører på dette, og venter på at han skal våkne for å få mat. blir ikke akkurat kvalitetssøvn for mor heller, men han sover heldigvis noe av den dypere søvnen i løpet av natta. han har også hatt en del vondt i magen i det siste, den siste uka har det i aller høyeste grad kvalifisert til å kalles kolikk. jeg tror det har lite med varme/kulde å gjøre, men magevondt for vår del i hvert fall. men det kan da være verdt å prøve å kle på ham mer han sover med body, bukse/strømpebukse og sokker, og med dyne over. har ikke vært kald på kroppen, men i blant på hendene, de ligger jo over dyna.
Mamman til 2 Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Min gutt er også sånn, vi har vært hos manuellterapeut og fått påvist KISS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå