Sunniva78 har to små Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Han har fått smake noen skjeer, og vil ha mer mer mer!!! Når kan jeg begynne å øke på med litt mer yoghurt?
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Det står i den matboka fra sosial- og helsedirektoratet at man ikke skal gi youghurt før de er 10 mnd. Det er vel ingen begrensning på hvor mye?? Men alt med måte selvsagt. Så gøy han liker youghurt. Gleder meg til vi kan prøve om et par mnd, for til nå liker hun bare grøt.
Lillegull2008&2010 Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Det står jo som nevnt ovenfor her at man skal ikke introdusere yoghurt før 10 mnd, men hvis du har lagt merke til Småfolk sitt mellommåltid som har kommet, så er det en blanding mellom ferskenmos, yoghurt naturell og korn, og det er jo fra 8 mnd (står at det er 22 % yoghurt i den) så kanskje hvis du blander den ut med litt fruktmos hvis du vil være forsiktig, hvis ikke vil jeg tro det går helt fint hvis du begynner nå. du har jo latt han smake noen skjeer først og sett om han reagerte på noe. noen dager fra eller til på 10 mnd kan da ikke ha så mye å si?! Tenkte å blande til et sånn mellommåltid selv snart, og da skal jeg ha halvt om halvt fruktmos og yoghurt.. og min er også snart 10 mnd. (herregud, TI måneder) uff, det går fort
Trulte76 Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Fra 10 mnd kan man gi yogurt, og han er jo snart 10 mnd, så noen dager fra eller til tviler på tar noen skade
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 her begynnte vi ikke med youghert før snuppa var 11mnd, følte at det var greit og vente, men går sikkert fint og begynne for deg nå. Det blir som at jeg starta med 8mnd grøt når jenta mi var 6mnd om du skjønner =)=)
Erisa* Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Vi gjorde i alle fall det. Yoghurt er kjempepopulært!
tertilus Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Hva slags yoghurt gir dere? Har en gutt som blir 10 mnd. denne uka.
Erisa* Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Vi gir Safari, de er populære her i alle fall. Og så liker hun godt Biola naturell yoghurt, det er jo et sunt alternativ uten sukker. Og godt for magen. Så vi gir litt av hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå