Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Er litt bekymra....

Anbefalte innlegg

Hei!

I går kveld da jeg spiste jeg middag spiste jeg mandelpoteter. De smakte litt bittert, men jeg tenkte ikke så mye over det. Senere ble jeg litt kvalm og kjente litt ubehag i magen. Da kom jeg på at potetene hadde vært litt smågrønne i overflaten... Og den bitterheten tyder på at den giften som ikke er så bra å få i seg var tilstede. Har lest litt om det, og det er ikke farlig å få i seg, man kan kaste opp og få feber på det verste. Men det er jo en gift. Det jeg er litt redd for er at det kan ha gått over i fosteret, det tåler vel ikke det samme som det jeg gjør? Syns det blir vanskelig å kontakte jordmor, for jeg vet ikke om hun kan svare på noe sånt. Er redd for at hun sier at jeg bare får vente å se om bevegelsene blir dårligere eller noe sånt. Det er jo begrensa hva disse jordmødrene vet også...

Er det noen som vet noe mer om dette??? Tenkte kanskje det ville stått i lista over hva man ikke skal spise hvis det hadde vært veldig farlig... Babyen har beveget seg som vanlig i dag.

Håper på svar...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139207192-kan-noen-hjelpe-er-litt-bekymra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...dette kan jeg egentlig ikke svare på, men jeg vil anbefale deg (siden du er urolig) å ringe Giftinformasjonssentralen (22591300). Der bør de kunne svare på om det er skummelt.

Jeg tviler vel egentlig på at det er skummelt - men vet altså egentlig ikke noe om det. Ring du, så blir du forhåpentligvis bereoliget! :)

PS. Anbefaler alle (spesielt vi som har barn/snart får barn) å lagre nummeret til Giftinformasjonssentralen på mobilen. Hvis man plutselig får bruk for det er det greit å ha det lagret, for man er gjerne litt stressa i en situasjon der et barn har fått i seg noe som kan være farlig for det.

Jeg må nok si meg enig med Itsrejk. Trur nok jeg ville ha ringt bare for å sjekka. Men etter hva meg er fortalt skal det mere til før slikt går over til fosteret, Morkaken skal jo ha den funksjonen at den siler ut alt fosteret ikke trenger. Har jo hørt om folk som har blitt sikkelig dårlig av fordervet mat, mens fosteret ikke har tatt noe skade av det. Men det skader jo ikke å høre etter, å merker du jo at ungen begynner å oppføre seg unormalt tar du jo kontakt med lege/jordmor, kan jo være greit å ta en sjekk, få sjekka hjertelyden eller no sånt ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...