Gå til innhold

Gutten min på 6mnd nekter å drikke!!

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma&gutten
Skrevet

Han vrir seg som en banan når melk flaska kommer.Om mårran drikker han som regel145ml uten å kny,men resten av dagen kan jeg bare glemme det.Han drikker til NØD litt gul baby saft!Dette kan jo ikke være bra,jeg spurte på helsestasjonen etter hjelp,men der sa di bare at så lenge magen fungerte så han fikk tilbudet om å få drikke var dette bra nok..Han får grøt,brødskive,middags glass og av og til litt banan på dagenen!!Han legger på seg normalt ifølge helsestasjonen....

Er sååå bekymret for dette her.. :(

Skrevet

Det samme med min gutt, siden han var rundt 7 mnd har han nektet å drikke mme på dagtid, kun den ene flaska på natten (220 ml) ellers kun vann til måltidene. Det er mme i grøten også vet du. Bekymrer meg ikke så mye så lenge han er frisk og rask, blid og aktiv. Så lenge helsestasjonen sier det er greit, ville jeg ikke bekymret meg så mye. Lite du kan få gjort med det, du kan jo ikke tvinge det i ham heller.

Gjest Mamma&gutten
Skrevet

Ja,det er jo mme i grøten,det tenkte jeg jo ikke på!!!Min gutt har slutta med natt måltidet,men drikker når vi begynner dagen.Det er jo bra bare det.

Skal slutte å bekymre meg,fortsette å tilby han drikke,så får han bestemme selv!

Skrevet

Sånn var mini også når vi introduserte fast føde (men jeg ammet da, så jeg hadde ingen anelse om hvor mye han fikk i seg).

Så lenge han har våte bleier, skal du slappe av. Husk at de får mye væske i seg gjennom maten også. Fortsett å tilby. Her har mini blitt litt mer interessert i puppen igjen etter noen uker, så det kan være en fase de går gjennom. Prøv å tilby melk før måltidet, da er han sulten og det er større sjanse for at han tar litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...