KarinB Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 babyen min er snart 5 mnd. han er våken 1-2 ganger pr natt. før sov han nærmest igjenom eler så våknet han en gang sent på natten. Nå våkner han alltid i halv to tiden og i fem halv seks tiden. får han ikke til å sovne igjen uten mat. Han får grøt to ganger i løpet av dagen, det hjalp ingenting på søvnen.Har tenkt kanskje det kan hjelpe han å sove bedre hvis han ligger for seg selv? noen som har erfaringer? Bruker forøvrig sovecoach.dk hele døgnet ute at det hjelper.
Kjukka Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Han er jo bare 5 mnd., og de skal få mat på nettene helt frem til de er 6 mnd. Og de fleste unger sover bedre på eget rom, fordi de da ikke blir forstyrra av foreldrene.
brooklyn Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Babyene forandrer seg hele tiden, og de har perioder der de trenger mer mat, da de vokser og gror:) Kan hende babyen din har en sånn peroide nå? Da er det stort sett ikke annet som hjelper enn frem med puppen (eller flasken, alt etter som). Synes det er litt brutalt å nekte dem mat om natten, men det kommer jo an på hva du regner som natt, da. Her får også lillebror grøt to ganger om dagen. Det har ikke hatt noe virkning på søvnen, så han våkner fremdeles alt fra 2-5 ganger om natten for å spise. Kjedelig, men sånn er det. Han sover på eget rom, uten at det har hatt store nytten for oss.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Datteren min hadde en liten periode rundt 5 mnd alder da hun våknet på kvelden og natten og var urolig og ville ligge ved brystet hele tiden. Vi begynte med grøt og eget rom ganske samtidig, og etter det sover hun som regel 10-11 timer i strekk. Vet ikke om det var grøten eller eget rom, kanskje begge deler. Men uansett så er jeg overbevist om at alle sover bedre nå som hun ligger for seg selv. Da hun lå på rommet vårt (i egen seng) rørte hun på seg hver gang mannen min eller jeg kom inn og la oss, snudde oss i sengen, hun ble sikkert forstyrret av høy pusting osv. Jeg våknet av den minste lyd fra henne, så jeg tok henne sikkert unødvendig opp noen ganger som hun egenetlig bare lagde lyder i søvne. Jeg ville prøvd eget rom var jeg deg. Vi har ihvertfall gode erfaringer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå