Gå til innhold

Andre med barn på ca 9 mnd hvor dem fortsatt har veldig urolige netter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min på 9 mnd gråter fortsatt masse om natta. Alt fra 1 time til 3 timer hver natt. Ingenting er tilsynelatende galt, slutter å gråte hvis hun blir løfta opp og får kose i armkroken... Får ikke nattmat lenger pga hun har så mange tennner, har fått 8 stk til nå.

Andre som har urolige babyer om natta fortsatt?

Skrevet

Jenta mi er 10 mnd og 10 dager, og er fortsatt våken for mat 1-3 ganger pr natt.. Hun sovner med en gang etter flaska si, så det er greit. For noen er det ikke like greit å gi fra seg den nattflaska, og det kan jo hende barnet ditt savner nattmaten sin? Ellers så er det bare å satse på det er en fase! :-)

Skrevet

Min gjorde også det når hun fikk nattflaske, var bare å legge henne fra meg igjen.... jeg fikk mere søvn selv når jeg bare gav henne nattmaten enn nå. Men jeg er litt redd disse tenna da. Når jeg amma måtte jeg gi pupp ca 6 ganger per natt, og når jeg gikk over til flaska ved 6-7 mnd alder så måtte jeg gi flaske ca 2-3 ganger. Kutta nattmat helt ved 7,5 mnd. Men noen netter her så har jeg forsøkt å lage melk å gi henne, men hun vil ikke ha den lenger alikevel... Sykeshuset har anbefalt meg å ikke innføre nattmat igjen også, pga hun er en ekstremt småspiser og må lære seg og spise på dagtid. Nå fortiden så lever hun på ca 1/2 brødskive med leverpostei og 3 flasker mme i døgnet... og det er jo altfor lite for en baby... :-(

Skrevet

Hei,

Vår gutt våkner hver natt ca 5 timer etter at han har sovnet om kvelden, dvs sånn i 01-tida. Og er våken i 1-3 timer, han gråter til å begynne med, men etter litt kos kan han site i senga si og småprate i timesvis.

Han var syk for noen uker siden og da måtte vi begynne på igjen med nattflaske, men det trenger han ikke nå. Han sovner ikke selv om han får melk på natta. Han spiser veldig bra til kvelds og drikker en flaske mme før han legger seg.

Problemet er ikke å legge han om kvelden, men å få han til å sove igjen på natta. Alle leggemetoder jeg har lest om fokuserer mest på leggerutiner og det er litt irriterende.

Hvor mye sover deres små på dagen? Vi vurderer å kutte ned på sovinga på dagen, men føler ikke at han sover så mye heller. Ca 1,5 time på formiddag og en halvtime på ettermiddag.

Skrevet

Mi sover ca 2 timer mellom 10 til 12 og 45-60 minutter på ettermiddagen. Vekker henne da senest 16.30. her er heller ikke problemet å legge henne, hun er jo stup trøtt kl 19 så da legger jeg henne uten noe problemer i det hele tatt... det er i løpet av natten problemene kommer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...