Gå til innhold

kveld med 2 mnd baby !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er kvelden deres som har baby på 2 mnd ?

Jeg syns det begynner å bli litt drykt nå. Hun er veldig grinete, å alt som duger er pupp pupp og atter pupp. Sovner som regel ikke før over midnatt...0200! Prøver å legge henne i ca 2100 - 2200 tiden men da sover hun i bare 30 min å våkner igjenn.

Er dette normalt? Å vil det gå seg til...?

Sliten nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk ut www.sovecoach.dk

Ellers så kan det hende hun har økedøgn, kommer jo ann på hvor lenge hun har holdt på sånn. Jeg begynte å gi mme på kvelden når min gutt ble sånn, vet mange som gjør det. ikke for hans skyld, men for min søvns skyld. Tror babyen har det bedre dersom mor har det godt. Det er jo meningen du skal kose deg i baby tiden, ikke stresse. Sikkert et veldig dårlig råd i forhold til hva hs og amme eksperter ville si, jeg gir bare mme nå, men der er av andre grunner. Jeg kjener mange som gir mme på kvelden, og som har ammet til langt ut over 6 mnd. Det er natt-ammingen som øker produksjonen og vedlikeholder den har jeg lest. Amm i vei, og gi mme når du synes den lille bør ta natta og legg deg og sov godt!:)

Skrevet

hei hei:)

dattra vår er 2 måneder og vår kveld er akkurat lik din!!

Hun er våken det meste av kvelden og hun sovner alt fra 12 til 03 om natta. Derfor har jeg begynt med litt natterutiner i 11 tiden for å prøve gradvis å få henne til å sovne før. Tar på pysj og skrur av lys da...

Men når de er 2 måneder er det fortsatt litt tidlig for de å vite helt forskjell på døgnet så jeg tror og håper at dette vil gå seg til i løpet av en måneds tid:)

det positive er at hun kan sove 6-7 timer når hun først sovner:)

Skrevet

Har tentk å pompe meg litt i kveld nå som jeg kan gi henne før hun legger seg, se om det blir bedre av det.

Har prøvd å gitt henne mme på kvelden men vrir seg unna å hyler...vill ikke ha ! Så får vel bare holde ut, så går det vel seg till etter hvert :)

Skrevet

Min gutt på 2 mnd henger litt ekstra i puppen om kvelden i forhold til ellers på dagen. Det er visst vanlig,de skal ha nok næring til å forhåpentligvis sove natten gjennom,ihvertfall i flere timer sammenhengende enn på dagen.

Hjemme hos oss sover småen i en hengevugge her i stuen på dag-og kveldstid. Tar han med inn på rommet vårt og legger han i sin seng når vi legger oss,vanligvis i 00.00-tiden. Pysjen kommer på i 22.00-23.00 tiden.

Ser ikke poenget med å legge han i 21.00-tiden når han er så liten..isåfall våkner han i 03.00-04.00-tiden og er da klar for en ny dag...og det er IKKE jeg!!

Jeg fortrekker at han har vår døgnrytme,dette har kommet helt naturlig for han,også får vi heller jobbe inn en tidligere kveldsrutine når han har passert 3 mnd.

Skrevet

Snuppa vår legger seg ca 20-21 på kveldene. Sover 8-9 timer. Får litt pupp og sover igjen til morgenen. Har vært veldig opptatt av å ha faste kveldsrutiner. Hun bader stort sett hver kveld før mating.

Hun er jo liten enda, og jeg tror nok de fleste unger ikke har noen faste rutiner for kvelden så tidlig. Vår lillemor har fått det nå den siste tiden.

Hun har forresten vært et "sovedyr" fra fødselen av. Hun sover det meste av dagen også.

Trøst dere med at det blir bedre etter hvert. Rutinene kommer..

Skrevet

ja jeg håper virkelig det. Vi gikk til sengs kl 22.30, men fortsatt er hun lys våken. Har ligget å gitt henne pupp å koset med henne hele tiden. Hun har duppet av noen ganger, men vokner igjenn etter 5 - 10 min! Er det fordi hun fortsatt er sulten eller ? blir så frustrert....

Sto opp igjenn nå for å prøve en flaske mme...

Skrevet

Heisann.

Håper du får sove litt innimellom på dagtid. Vet akkurat hvor ubeskrivelig tungt det er å være trøtt hele tiden. Hadde en jente som hadde reflux og gråt dag/natt i over 2 år. :( huff å huff.

Du kan ikke prøve å holde henne litt våken på kvelden, og la henne være ganske sulten før hun får "kveldsmaten"? I den grad en kan holde en liten baby våken. Bading osv. Ville deretter ha prøvd med en flaske mme først. De sier jo det metter mest. Da ser du hvor mye hun drikker også. Mange babyer ligger jo å koser med puppen, og dupper av innimellom....

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...