LilleBjella Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Han er tre uker nå, og begynte med smokk da han var en uke gammel. Ammingen går fint, bedre og bedre, og er ikke noe problem å få ham til å suge riktig. Litt trøbbel med å koble han til brystet av og til, men det er mest når han ikke er skikkelig sulten, da er det mye virring og makking og hender overalt. Ellers er alt fint. Har pumpet meg, og har lyst til å få pappa til å gi litt på flaske snart. Mest så jeg kan få litt avlastning, og få sovet mer enn halvannen time i strekk. Lider av søvnmangel her, får stort sett sovet et par timer i døgnet, litt mer i helgene. Skal snart hjem til jul og bo hos foreldrene mine i noen uker, og få litt avlastning. Hadde jo vært supert om de kunne mate han også. Hvor lenge skal jeg vente? Er ikke så lysten på at han skal nekte pupp etter en økt med flaske, men så er jeg også redd for at om jeg venter for lenge så vil han ikke ha flaska. Erfaringer?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Min frøken er 4 uker og har tatt flaske i snart 2 uker. Jeg får ikke til å pumpe meg så her har hun fått mme som ekstra måltid på kvelden da hun ikke blir skikkelig mett kun med mm, utover det fullammer jeg.. Grunn nr 2 er samme som din nemlig å få litt avlastning, frøkna spiser "hele tiden" fra kl 18 og resten av kvelden mer el mindre så det var godt å få litt avlastning med flaska.. Men siden du spør om erfaringer så gikk det igrunn veldig fint på første forsøk, men da var det pappan som prøvde og ikke jeg. Har ikke vært noe problemer med ammingen i etterkant av dette, men hun tar nok lettere flaske når det ikke er jeg som gir henne
Asobi Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Du kan fint prøve flaske nå. Så lenge barnet kun får tilbud om flaske en gang innimellom, så skal det mye til for at barnet velger flaske foran pupp. Et annet tips er å bruke små hull på flaskesmukken, slik at han må jobbe litt for melken;)
LilleBjella Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 er det problematisk å etterhvert gi flaske en hel natt igjennom?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Jeg introduserte flaske når hun var 2 uker. Aldri hatt noe problem med ammingen, så jeg satsa på at det gikk fint (skulle ha barnevakt når snuppa var 3 uker, så måtte teste om det funka...). Og det gikk aldeles strålende; hun tømte flaska som om hun aldri skulle gjort annet (slapp til og med opp for å slippe luft inn i flaska innimellom, rene flaskeproffen!), og ikke noen forvirring med pupp og flaske i etterkant. Hun er fremdeles en utmerket puppespiser, og hun tar helt greit flaske når vi finner på at det er nødvendig.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Hei, ja du kan fint begynne nå, det skaper sjelden noe problemer med ammingen så lenge du ikke gir bare flaske over en lengre tid (flere dager osv uten pupp) Det som derimot kan gi mer problem er å drøye for lenge med å introdusere flasken, da risikerer du at hun ikke tar den i det hele tatt og av erfaring kan det bli litt slitsomt i lengden. Ventet nemlig for lenge med førstemann her, og fikk henne aldri til å ta flasken samme hva vi prøvde. Har hørt flere med det problemet. Det var litt trist for pappaen som ikke fikk den tiden med henne og for meg som alltid måtte være beredt uansett når. Denne gang og med nr 2 begynte vi med flaska fra ca 2 uker og det har gått strålende. Lykke til
husmus &2 Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Hei, her har vi brukt flaske og pupp helt fra starten av på sykehuset. Begynte vel med flaske på dag 4 på sykehuset (lå der i 5 dager pga keisersnitt). Det har aldri vært noe problem her med begge deler. Han var nok litt latere ved puppen de første 2 ukene, men nå suger han like bra derfra som fra flaske. Det eneste han ikke vil ha så mye med å gjøre er smokk, mistenker at tutten er litt for lang for han, men det går seg til det og. Ofte han bare vil suge for å suge og da er det takknemlig med smokken. Har inntrykk av at når de tar smokk og pupp, så er det ikke noe forskjell å gi de flaske også. Min er 3 uker nå forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå