babygullz <3 vilde Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Var på 6ukerskontroll her torsdag som var. Legen kjente da på magen, og mente magemusklene var tilbake på sin plass igjen, og at jg kunne starte med sit ups, forsiktig selvføleglig. Så jeg startet med glede jeg, rolig, og tok kun 10 stykker...kjente ikke noe særlig der og da, men nå er det blitt veldig ømt i de nederste magemusklene... kjennes ikke som gangsperr heller, kjennes mer som om det er "inni" der et sted...:S kan d ha vørt for tidlig å starte likevel? tør ikke trene magen mer nå ass...
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Vet ikke helt hva du kjente..Men det er veldig viktig å knipe samtidig som du tar situpsen (knipe bekkenbunnsmuskelaturen samtidig med at du strammer magemusklene), hvis ikke så svekker du bekkenbunnsmusklene. Det som også gjør situpsene mer skånsomme er å vippe rumpa litt opp, evt legge en tynn pute nederst på rumpa, slik at korsryggen blir i gulvet - skjønner? Og ikke gå langt opp på hver situp, korsryggen skal alltid være i gulvet. Skrå situps er bra for å få musklene enda mer sammen etter graviditet. Vet ikke om dette kan hjelpe??
Gjest Mamma&gutten Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg prøvde meg på sit ups rundt samme tiden som deg,jeg fikk kjempe vontt i magen.Nesten vanskelig å beskrive,men det "reiv" på en måte inni der...Jeg fant ut at jeg skulle vente en stund,enda legen sa alt var fint der på kontroll. Venta noen uker til før jeg satte i gang igjen,begynte forsiktig å økte etterhvert...Det gikk helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå