Gå til innhold

Diare og grinete snuppe på 7 mnd... Tenner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snella har hatt diare i 3 dager nå, og er ufattelig grinene.. Hun har matlyst som vanlig, både spiser og drikker bra, men bytter opp mot 7 bäsjebleier daglig nå.. Hun fikk 2 tenner nede for 2 mnd siden, og tenker det er tennene oppe som er på gang.. Kan ikke se eller kjenne antydninger til tenner, men kan det väre de som er på gang? Hvor lang tid er det i tilfelle at de reagerer med lös mage og er grinene så og si hele dagen för de plopper ut?

Skrevet

Min hadde diare når han fikk tenner. Det varte ca 2 uker med de tennene nede, og kanskje tre uker med de oppe :)

Skrevet

Takk for svar. kanskje regne med grisebleier et par uker til da.. hehe :) Hun reagerte ingenting når tennene nede kom, og storesöster reagerte ingenting når hun fikk noen av tennene sine, så dette er nytt for meg:)

Skrevet

Dette hørtes kjent ut...

Lillegutten min på 7mnd3uker begynte med tennene oppe for ca tre uker siden :-) Etter en uke med kløing (jeg så såvidt noen tenner oppe) begynte han plutselig å produsere så utrolig mange bæsjebleier.. Huff, og det var vått, så han ble sår i tillegg. Rompen rakk jo aldri bli tørr. Rompen var kurert etter en uke etter iherdig, føning!, smøring og lufting under farlige omstendigheter (plutselig kom det jo en sprut...)..

Nå er tennene ute og det virker som, bank i bordet, om magen hans begynner å bli normal :-)

Skrevet

Vel, det er jo ikke sikkert da :P Men min hadde det, og den siste gangen ble det så ille at han fikk åpne sår på rompa! ;(

Skrevet

Da er det nok tenner som er på gang ja... I dag begynte ho å bli veldig sår.. Lå litt med rumpa bar nå i kveld.. Får "lufte ho" mer i morra :) Håper sinksalva tar resten og at tennene snart kommer. Stakkars små, er nok ikke godt for dem dette her..

Skrevet

HS sa til meg at diare rundt tannfrembrudd kun varer de 2-3 dagene tennene stikker frem. Varer diareen lengre, så er det andre årsaker. Men det er sikkert ingen fasit her heller....

Krysser fingrene for at diareen gir seg hos snuppa di:-)

Du vet at melk (mme) kan gjøre diareen værre? Vi kuttet ut all mme i grøt når vår snuppa hadde diare i 2,5 uker for et par uker siden. Hun ble mye bedre når vi kuttet ut mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...