Gå til innhold

Tulla mi er 7mnd og har hatt siden hun ble født mye luft i magen, smerter, nattevåking. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper at det er noen som har noen gode råd. Jeg er utbrent som mor, men mest av alt er det jo mest slitsomt for den lille tulla mi. Hun har hatt siden hun var født veldig følsom mage. Det vil si at hun om natten har ligget og følt på magen som har romlet med luft som har beveget slik på seg at det lager smerter. Det er ikke alltid like lett å få det ut, den beste måten er å ligge ved puppen og presse. Bærsje gjorde hun opp til 5 ganger om dagen før, men har roet seg noe ned. Den er veldig ofte sur, grønn og slimete. Jeg har hatt dårlig samvittighet for mye jeg har spist, for man leser jo om alle ting som den lille kan få luft i magen av, men det resulterte bare i at jeg har nå gått ned 6kg mindre enn det jeg var før jeg var gravid. Så jeg fikk beskjed om å bare spise igjen uten dårlig samvittighet, for det så ut som det ikke spiller noe rolle hva jeg spiser. Hun våkner alt fra hver time til hver 3 time over natten og da må hun helst oppi fanget mitt for så å krølle seg sammen, virker som det da blir mindre bevegelse i magen og hun dermed slapper av bedre. Er det noen som har vært i samme situasjon som har noen råd til en sliten mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd fra meg dessverre:( Er ganske fersk som mor selv, sønnen min er bare tre uker. Men har tydeligvis magevondt. Sover kjempedårlig, og ligger mye å presser. Nettene er veeeeldig lange, og håper virkelig ikke det skal være så lenge som hos dere. Heldigvis gråter han ikke så mye, bare i korte perioder, men han er lett å trøste. Kan bare si du har min dypeste medfølelse, og håper du får noen gode råd!

Har du prøvd babymassasje? Vi har massert litt den siste uka, og da kommer det en del luft ut. Ser ut til at det har en liten effekt, selv om det ikke har hjelpet på smertene enda. Men de sier det kan ta et par uker.

Skrevet

Heisann :))

Off høres slitsom ut for deg, stor klem.

Men har du vært til kiropraktor med henne?? Det var jeg etter 1mnd med luft/mage smerter, etter 3 ganger var hun som en ny baby. Så anbefaler deg å ta en tur ti kiropraktor å høre iallefall.

Klem

Skrevet

Vi hadde heldigvis ikke problemet så kjempe lenge. Men han illskrek uten og kunne trøstes, og bæsjet om trent som din (grønt og slimete) 5-10ganger pr dag. Vi gikk til naprapat som har spesialisert seg på babyer. 3 behandliger 3dager på rad, pluss at vi fikk øvelser å gjøre hjemme. Alt etter første kvelden (1behandlig og 2 økter med øvelser hjemme), hadde vi en gutt som smilte og lo igjen :-) De første gangene vi gjorde øvelsene fikk vi ut uttrolig MYE både luft og avføring. Etter to behandling sluttet han å bæsje på natt (med et par unntak har han heller ikke gjort siden). Etter 3 uker hadde vi heller ikke stort behov for øvelsene, -ungen virker blid og fornøyd og vi fikk ikke ut noe når vi gjorde øvelser.

Har jobbet med kolikkunge før, og kan bare tenke meg hvordan det er når man har følelser og hormoner som spiller inn i tillegg... SØK HELP!

Skrevet

Hei! Takk for rådene jeg har fått. Jeg er så sliten for tiden at jeg også glemte at jeg hadde skrevet innlegget:) Men en ting har jeg vært heldig med er at hun gråter ikke mye, men heller vist tegn på ubehag ved å ikke være tilfreds iløpet av dagen og natten før hun får ut all luften i magen. Jeg sier det at jeg har fått ei tulle med kolikk uten skrik, går det ann å si det?! I tillegg til å ha en følsom mage har hun nå også de siste 5 dagene hatt et magevirus stakkars, hun begynner nå å bli bedre fra det. For deg som skriver SØK HJELP så snakker jeg med de fleste om hvordan jeg føler det for dagen, og det hjelper masse.

Skrevet

Minifom dråper, de får du kjøpt på apoteket. Dråpene fjerner luft fra magen. Må gies flere ganger om dagen.

Også kiropraktor.

Skrevet

Noen ml med fennikkelte om dagen skal hjelpe mot luftplager.

Ønsker deg lykke til;-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen! Nå har det jo gått en stund siden mitt første innslag, men jeg kan jo fortelle at det har skjedd noen forberdringer siden sist. Jeg begynte med brødmat og etter det har magen til tulla roet seg ned litt. Dvs at hun bæsjer ikke nå så mange ganger om dagen mere, så nå slapper hun mere av. Det tok faktisk tre dager her før noe skjedde og hun bæsjet da uten problem. Hun er fremdeles ofte våken om natten, men det går greit så lenge jeg klarer å spare opp energi om dagen:) Fennikkel te har jeg også prøvd og det hjelper det også, anbefaler det jeg også.

Skrevet

Gå til kiropraktor.

Vi trodde i utgangspunktet at en kiropraktor ikke kunne finne noe galt på vår lille snuppe - hun gråter lite og er flink motorisk. Vi har tidligere vært hos osteopat og soneterapeut uten at hun har blitt bedre. Men kiropraktoren fant faktisk to låsninger i ryggen hennes og at hun har en stiv nakke!! Ikke rart hun har sovet dårlig!!! Vi ser bedring etter to behandlinger og gleder oss til neste på nyåret. Vanligvis trenger man 3-6 behandlinger.

Hun er forresten 9 mnd og har sliti MYE med magen og MYE uro på nettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...