Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har nå passert 5 uker.

For det første sover han veldig lite! Kan duppe av litt på formiddagen, men sover ellers kun 2-3 timer på ettermiddagen. Minimalt med soving på kvelden.

I tillegg virker han ikke fornøyd når han er våken. Jeg synes det er mye sutring/gråting/skriking. Ikke noe smerte-gråt, men virker bare ikke fornøyd.

Har heldigvis gitt oss noen smil, så det virker ikke som om livet hans er helt håpløst - alltid :)

Veit at han er liten enda, men det er så nytt for meg for eldstejenta var ikke slik i det hele tatt.

Noen andre med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille jente som blir 5 uker i morgen er ganske lik, utenom om at hun sover bare avogtil et par timer på dagen. Jeg har funnet ut at hun kansje sutrer fordi hun faktisk er overtrøtt siden hun sover så lite. Hun sliter også med å finne søvnen selv så hun må vugges i søvn. Så hver dag går jeg tur slik at hun sovner i vognen, og da kan hun gjerne sove 3-4 timer. De dagene hun sover godt i vognen er hun blidere og mer avslappet. Mens de dagene jeg gjerne ikke har fått henne til å sove så lenge på dagtid så sutrer hun myyyye fra ettermiddagen og utover. Og da er hun også kjempe vanskelig å legge. Bruker gjerne 2-3 timer på å få henne til å sovne.. Håper det bedrer seg etterhvert.

Skrevet

Sønnen min var akkurat sånn!!! Det var veldig slitsomt da jeg konstant var trøtt og han stort sett var misfornøyd....bortsett fra de to dagene i uken jeg var på skolen og pappaen hadde han. Jeg ble drit lei meg fordi han sov og var så fornøyd når han var med faren. Så sa Mannen min: Men du hver gang han er med meg får han jo flaske (nan) og sluker jo den så sover han og er skikkelig blid etterpå. Jeg ville ikke gi fra meg amminga, men vi prøvde litt pupp så nan (jeg klarte ikke pumpe meg så det måtte bli det) syns det var vanskelig siden jeg ikke visste hvor mye pupp han fikk. Så vi bestemte å gi kun flaske. Vi har fått en helt ny gutt og hverdag. Han spiser sover og stor koser seg. Når han er våken bare gliser han. Alle venner ser stooor forskjell på han.

Stakkar gutten min hadde jo bare vært sulten. Ikke rart han ikke var fornøyd da. Jeg hadde rett og slett ikke nok melk.

Er jo ikke sikkert det er samme grunn til at babyen din ikke er fornøyd, men jeg vet det at blir neste mann som lille gutt kommer jeg raskt til å gi flaske for å se om det hjelper. Uansett håper det ordner seg for dere og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...