Gå til innhold

14 mnd. Raseri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår blir så sint hvis han ikke får det som han vil..dette begynte for en uke siden.Synes dette er litt vanskelig, noen med samme erfaring?Han kaster lekene rundt seg og skriker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev et innlegg her for et par uker siden om akkurat samme ting. Sønnen vår er 15 mnd nå, men dette raseriet har pågått en god stund. Så det er nok veldig typisk for alderen. Typisk raserianfal her i huset er at han kaster seg i gulvet og dunker hodet i gulvet, forsøker å skalle meg hvis jeg løfter han opp, slår meg i ansiktet, kaster ting rundt seg osv. Og skriker mye selvfølgelig.

Men jeg fikk tips her inne om å overse alt, og ikke oppmuntre til slik oppførsel. og det har faktisk blitt bedre. Nå har han flere gode dager enn dårlige, og det er godt :)

Men hvis han er illsint og gråter så lenge at han blir hiksete pleier jeg å løfte han opp, stryke på han og roe han ned. men hvis han bare er sint og slår, går jeg unna og overser han.

Du får prøve deg frem litt :) Lykke til!

Skrevet

det kalles trass alder,er noe som de aller fleste barn får,så nei er ikke uvanlig er helt normalt,han blir å teste grenser,da er det viktig dere er bestemte og ikek gir etter for det han vil,latt han bli sint,han lærer seg selv å kjenne sin egen identitet nå!

Skrevet

He he som å lese min egen unge her. Han er 13 mnd og hyyyl skriker om han ikke får viljen sin. Overse, overse ( ikke lett men veldig effektivt) Han skaller oss, slår oss når vi bærer han, smokk......så setter jeg han rett ned på gulvet, han skriker, overse overse. he he Prøver å ikke le av han da, for det er jo ikke bra, men jammen er han komisk, lille hissiproppen...

Skaller hodet i gulvet og, men det gjør han bare til det blir vondt nok...

Skrevet

Samme problem her, det eneste som fungerer er å overse henne. Det begynner å fungere veldig fint nå, lykke til;D

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min begynte også å trolle i 13-14 mnd alderen, og jeg lurte på hvorfor, han hadde jo vært så grei til da.

Jeg kom fram til at han kunne være frustrert over alt han ikke mestret helt enda, og som vi ikke lot ham gjøre selv. Løsningen ble å la ham gjøre mer selv; gå i trapper, spise selv osv.Jeg begynte å lage mat som han hadde mulighet til å få i seg selv oftere; pannekaker, pølse med mos.

Tror jeg merket bedring på få timer, han ble så mye blidere.

Et tips verdt å prøve ut, selv om det blir utrolig mye gris og rot..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...