Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Hvilken spiral bruker dere og hvordan fungerer den?.Bivirkninger?.Hva kan jeg bruke når jeg har hatt blodpropp?
Erisa* Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Kobberspiral inneholder ingen hormoner, så den kan du bruke selv om du har hatt blodpropp. Men en bivirkning er at man kan få kraftigere og mer smertefull mens, så hvis du hadde kraftige blødninger i utgangspunktet, er det kanskje ikke så lurt. Hormonspiralen inneholder gestagener, men ikke østrogener, så den er mindre farlig mtp blodpropp enn vanlige p-piller, men du må snakke med legen din om du kan bruke dette. Jeg er nemlig ikke helt sikker, har lest både det ene og det andre. Den kan ha bivirkninger som blødningsforstyrrelser; noen mister mensen, andre får stadige småblødninger. Anbefaler deg å snakke med legen din om prevensjon, for det er jo litt spesielle hensyn å ta når du har hatt blodpropp.
lille sprelle Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 når du har hatt blodpropp kan du ikke bruke hormonpreparater. jeg fikk insatt kobberspiral og den har så langt vært helt uproblematisk. Fikk min første mens etter 8 mnd (æsj), har menssmerter selvsagt, men noen ekstremblødning har jeg ikke hatt - ikke mer enn før. (og jeg har alltid hatt relativt kraftig mens selv om jeg har trent mye)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå