Gå til innhold

holder lillegutt på å få tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, syns det er litt tildlig, han er ikkje tre mnd engang enda..... men er det eneste jeg kan finne ut av som "feiler" han....Han sikler nemlig veldig mye (har gjort det et par uker nå), sutret en hel del (mye mer en før) og han tar veldig ofte hendene opp til munnen og det virker som han tygger på fingrene sine.... verken ser eller kjenner at det kommer noe, men kan det likevell være at han begyner å få tenner?

Skrevet

Min var også sånn rundt 3 mnd, ikke noe mer sutring tror jeg, men alt det andre. Trodde tennene var rett rundt hjørnet. Allikevel kom ikke de to første tennene frem før han var 5,5 mnd. Men det finnes mange eksempler på babyer som får tenner ved 3 mnd, så det er absolutt mulig.

Skrevet

Jeg lurer på det samme - jenta mi er 3 mnd, hun gnaffler på smokken til tutteflaska si og spiser mindre enn vanlig. Hun sikler også store mengder - når hun ligger på lekematta si er hun i blant våt i håret i nakken, fordi spyttet har rent ned kinnene! I tillegg spiser hun på hendene sine. Men hun gråter ikke, og jeg syns i grunnen det er litt tidlig?

Skrevet

Jenta mi siklet masse og tygde på hendene sine og alt hun fikk tak i skulle hun tygge på i 2 kankje 3 mnd før hun begynte å få tenner. Merket ikke noe spesielt med sutring på henne. Kan jo hende at det er tenner på vei i deres tilfelle, men jeg har hørt at tenner kan ligge å "ulme" en stund før de bryter ut. Jeg lurte også lenge på om det var tenner på vei, siden hun skulle tygge på alt hun tok tak i. Nå når hun er 6 mnd er det 2 tenner nede som såvidt titter frem :):)

Skrevet

ok, får se hva som skjer...syns godt han kan vente litt med å få tenner... (har hørt skrekkhistorien til svigermor, hun fortalte at hun måtte slutte å amme bror til sambo fordi han fikk to tenner oppe å nede når han var 4 mdn og hver gang hun skulle amma bet han tak i nippelen, å det ble tilslutt så vondt at hun bare måtte slutte) men men får han tenner så får han tenner ikke noe å gjøre med det, men håper han kan vente litt:)

Skrevet

Ja, med tanke på amming og biting, så er det ikke akkurat noe hyggelig at tennene kommer såpass tidlig :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...