Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 vi gir snuppa vår tran hver kveld, men må ærlig innrømme at d er no årntli herk...hun begynner alltid å hyyyle, og sliter m å få svelget tranen ned, d gurgler i tran baki munnen hennes mens hun skriker- ikke no koselig syn nei... vi gir henne tranen m en sprøyte, uten nål selvfølgelig, sånn at hun får litt og litt inn i munnen. hvordan gjør dere andre d, glir tranen ned uten protester..?
Gjest mphs Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg gir ikke tran, men d-vitamin dråpene på en ts.
Ninemi Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Vi forsøke å gi tran med sprøyte da hun ble 4 uker, men alt kom ut igjen og det ble bare surr. Så vi ga henne d-dråper istedet. Begynte med tran igjen da hun var 6 mnd og hun ELSKET det. Aldri sure miner når hun får skjeen med tran! =) Nå er hun 8,5 mnd og fortsatt like glad i det. Så det er håp. hehe =)
La vita è bella <3 Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 En teskje i to omganger mens hun ligger på stellebordet. Gått fint fra dag 1!
Lillepusen-78 Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Vi gir gutten vår med teskje. Han er 9 uker, og vi har holdt på en drøy uke. Blir ganske mye søl, han kvitter seg med mye av tranen ved å trykke det ut med tungen.... Men satser på at det går seg til etterhvert som han venner seg til smaken og konsistensen. Pleier å varme skjea i varmt vann før vi heller i tranen, så ikke den er kald. Bruker tran med sitron, så det lukter ikke ille heldigvis.
Asobi Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Gir som deg tran på sprøyte. Var mer gris og host og gurgling i starten, men nå som hun har blitt 4 måneder svelger hun lett uten søl.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Det har gått kjempefint for vår del. Gir litt og litt på teskjed. Teskjea legges godt inn til munnen, så gaper han litt, og så stikke jeg skjea godt inn i munnen (ikke så han brekker seg da!) og tømmer innholdet. Så svelger han, og smiler sitt bredeste smil :-)
elle-vill Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Det går fint her også, gir tranen i en flasketut og han suger det i seg! Hoster og harker litt etterpå, men får melk rett etterpå da. Lettest dersom han er sulten når han skal få tran.
Familie på 6!? Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 lillejenta på 3 måneder elsker tran!har det på en skje, oxo sutter hun det i seg litt inni munnen
ula ;o) og gutta Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Gutten vår er kun en måned så vi har akkurat begynt med tran. Gir han med teskje og det går finfint.Han svelger alt, ikkeno søl;o)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Her har vi også akkurat begynt med tran. Gir henne med sprøyte og det går rimelig greit.. Noe kommer i retur, men ellers virker hun fornøyd nok ;-)
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Ga d-vitamin før som jeg dryppet inn i munnen hennes. Gir nå eskimo kids-3 med teskje. Tuttifruttismak, og hun slikker på skjeen etterpå.
biie Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 jeg har akkurat begynt å gi gutten min tran (7uker). jeg har bare noen dråper på skjea, og skje er varm. han smatter det i seg. storebror på 2 år sier nam nam til tran!!! vi liker forskjellige ting, liten som stor.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2008 Takk for mange tips! Prøvde igjen m sprøyte igår kveld, men denne gangen liggende på stellebordet, og da gikk d mye bedre! Ikke noe hyling, bare litt tran i retur og litt gurgling, men d meste gled da ned etterhvert=)
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 gir tran med t-skei dei gangane vi hugsar på det. Er litt varierande korleis han reagerar. Gir han som regel midt i eit måltid, for då svelge han villig ned det som måtte bli putta i munnen på han. Og så får han pupp rett etterpå, så han slippe å ha den uvante smaka i munnen så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå