Gå til innhold

Antifosfolipid antistoff syndrom

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei er det flere her som har dette syndromet. Har siden juni i år hatt 3 spontanaborter eller det vil si den første var ma i uke 9 og så to sa i uke 5 og 6. Nå er jeg gravid igjen og er i uke 8 + 3. Jeg går på klexane og albyl e hver dag og er er ekstremt redd for å miste igjen. Har heldigvis ikke hatt blødninger enda i dette svangerskapet men skjekker hver gang jeg er på do.Jeg er 100% sykemeldt pga abortfaren og skal til jevnlig kontroll på sykehuset fra uke 13. Har en datter fra før der jeg hadde et problemfritt svangerskap og jobbet 100%fram til barselpermesjonen. Er det noen andre som har opplevd noe lignende har erfaringer. Jeg vet så lite om dette syndromet og medisinene.På forhånd takk for svar :)

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har dette.

Har 3 SA bak meg.

Fikk ei jente i mai da. Gikk på Fragmin i svangerskapet og det endte jo bra!

Så lenge du tar medisinene og møter opp på timene hos spesialist går nok dette bra. Visste du at du hadde det under de forrige svangerskapene eller har du funnet det ut etter at du hadde dine 3 aborter?

Syndromet kan jeg ikke fortelle så mye om. Det er en blodsykdom som gjør at blodet koagulerer når det ikke bør gjøre det. Dersom du da ikke tar blodfortynnende kan du få blodpropp i morkaka og dermed miste.

Du er også mere utsatt for å få blodpropp selv.

Jeg har heldigvis en mild verson, ikke så veldig forhøyede verdier så er tross alt heldig når jeg først skulle få noe slikt :-p

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...