Gå til innhold

litt flau over dette, og føler at vi er dårlige foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jenta våres ble 4 uker fikk hun seg en babysitter. hun digget den fra førset gang. men kunne ikke sitte så lenge av gangen før hun begynte å klage. men når tv'n er på kan hun sitte i en time uten en lyd. bare fekter med armer og bein. kjempe fornøyd når jeg er å ser til henne.. da er jeg i samme rom med gjør husarbeid. hun sitter i baby sitteren litt ofte for tiden pga vi flytter. så hun kan sitte der lenge, men er kjempe fornød bare tv2 er på. har prøvd å skru av tv og sette babygymen over henne men denne bryr hun seg ikke om og begyner å klage og ettervært grine.

jeg føler at det er litt tilig at hun skal se på tv selv om hun ikke forsåtr noe. kanskje det ikke er godt for øynene hennes? får faktisk dårlig samvitighet at jeg ikke har så god tid altid..

nå er hun 6 uker..

Skrevet

Hva er en babysitter?

Er det en vippestol du mener?

Skrevet

jeg vet heller ikke en babysitter er, men hvis det er en vipåpestol kan hu godt sitte i den på den laveste innstillingen, altså at hun ligger mer enn hun sitter, men ikke så lenge som en time, er ikke bra for ryggen å få press så lenge når hun er så ung og myk i skjellettet;) Og et OBS når det gjelder TV, mini elsker også tv, og siden jeg er førstegangs syns jeg bare det var deilig at jeg kunne gjøre unna oppvasken mens han så på TV'n, visste ikke at det var galt, men sbakket med HS på barselgruppe, og hun sa at det ble altfor mye stimuli for baby å se på TV. De kan jo se på liten snutt, har kjøpt baby eisnstein til in lille pode, og den får han se 5-10 min av i ny og ne, men han har TV forbud ellers. Når de små blir så overstimulert sliter de med å finne roen, og det påvirker søvn, som igjen påvirker hele hverdagen dems. Og de kan få mareritt og urolig søvn pga overstimulien, noe som er skikkelig ekkelt, for baby våkner da i panikkhyl og har vanskelig for å roe seg:/ Så alt med måte:) HUn vil etterhvert glemme TV'n og da vil hun bli mer interresert i babygymmen sin:)

Og du er definetivt ikke en dårlig mor fordi du har latt henne sitte i stolen å se på TV, er fullt lov å gjøre feil;)

Skrevet

her er tvn på nesten hele dagen. Gullet mitt titter bort av og til, men er mest opptatt av lekene sine. Han sover så godt som bare det, ingen problemer med å roe seg. Sitter også i vippestol når jeg skal gjøre unna ting eller skal spise. Sitter nok ikke en time, men det har sikkert hendt også en gang i blant. Jeg tror nok at alt dette her med sittingen/ikke sittingen har noe for seg for de som alltid sitter, da er det nok skaldelig. men av og til i en lang periode tror jeg ikke er farlig.

Skrevet

Veldig mange vippestoler kan legges helt flatt, så det blirt ikke noe press på korsrygg eller hofter.

Men det som er dumt med å la de ligge for lenge er at de er veldig passifiserende. De får ikke trent nakken og ryggen.

Så bare pass på at hun får ligge masse på magen ellers ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Og ang tv, det går over. Etterhvert vil det nok ikke være så interresant lenger, de vil ikke ha tid til å sitte stille foran tven lenger

Skrevet

Min gutt var veldig interessert i tv når han ikke klarte å bevege seg, da lå han litt foran tv hvis vi spiste middag eller han var litt urolig, var litt bekymret for at jeg laget en tv-slave. Men etter at han begynte å bevege seg rundt, er ikke tv interessant i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tror det er mest det at det er farger som er spennende.

Noen ganger er øynene til frøkna klistret til tv'en, som regel under fotballkamper (til fars store glede), og jeg tror det er pga den store grønne matta. I neste sekund gidder hun ikke se mer.

Under nyhetene elsker hun Siri Lill Mannes, smiler og fekter med armene, men så fort dama er borte, er det noe annet som er spennende. Og reklame, med masse farger og "skrikende stemmer" er mer interessant enn programmene.

Jeg tror som de andre her skriver, at det er spennende en stund og så går det over. Her er frøkna 5 mnd, og titter jevnt og trutt på tv'en - den står jo på mesteparten av dagen.... Men det er ikke titting som vi gjør, hun er nok nysgjerrig på hva dette er, for sekundet etter er det lekene som er morsomme. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...