liesje Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Da har jeg hatt en samtale med nordica om veien videre for meg. Mitt største problem er min alder, ut ifra de IVF forsøkene som jeg har hatt ser de at eggene blir befruktet, de ser også at slimhinnen er fin, men alderen jobber skikkelig mot meg. Ikke så gøy å høre men samtidlig så er det jo en realitet som jeg kan gjøre lite med De anbefaler å fortsette med inseminasjoner, selv om sjansen på å bli gravid er litt større ved IVF så er det så lite og koster så mye mer Det var en fin samtale, selv om jeg nok må belage meg på at dette kanskje ikke går.
Storkfrøken69 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Så flott at du fikk en fin samtale. Samtidig er det jo ikke hyggelig beskjed å få. Har du sjekket egglederne sånn at du vet at de er åpne? Hvor mange IVF har du hatt? Fikk du mange egg? Har du forsøkt akupunktur? Huff, jeg gruer meg til samtalen jeg må ha med dr.L jeg og. Kanskje vi skal dra til Spania, Liesje?!?!
liesje Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei Storkfrøken69, det tar litt tid før jeg svarer, beklager. Jeg har sjekket egglederne og de var åpne. Har tatt 2 IVF forsøk den ene gangen ble det 3 egg og 2 befruktet, den andre gangen 5 egg og alle befruktet, men ingen til frysing. Det tyder jo på at befruktning er mulig også med mine gamle egg:) Har tatt akupunktur både ved inseminasjoner og ved IVF forsøkene, tror nok jeg skal begynne med det igjen men det er disse pengene da, det blir fort dyrt. Spania sier du, kjenner at jeg ikke er helt der enda, jeg har ingen god forklaring på det men har en sperre der (ikke i forhold til andres valg altså men i forhold til meg selv). Har du snakket mer med nordica?
liesje Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Hei Storkfrøken69 da skrev jeg nettopp et langt svar og så kom det ikke med så nå prøver jeg igjen Jeg har sjekket egglederne og de er åpne. Har hatt 2 IVF forsøk, et med 3 egg og 2 befruktet, og et med 5 egg og alle befruktet, ingen egg på frys men det tyder jo på at de lar seg befrukte selv omde er gamle:) Jeg har forsøkt akupunktur både ved inseminasjon og IVF, skal nok prøve det igjen men det blir mye penger så de siste gangene har jeg prøvd uten. Spania kjenner jeg at ligger litt langt inne, er ikke klar for det enda. Vet ikke hvorfor men jeg har en sperre der på om jeg vil det.
Storkfrøken69 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Snakket i går med en annen lege enn Dr L. Han var veldig hyggelig og ba meg fortelle ham om min historie. Det var en god start ) Til uken skal jeg til blakstad og sjekke egglederne. Hun gjør dette på en mye mer skånsom måte enn vanlig HSG. Hvis egglederne var åpne, ble jeg anbefalt å forsøke inseminasjon noen ganger til, Hvis ikke mente han jeg var en god kandidat til Øko-IVF. Han helte og litt mere til det da jeg fortalte om hvor mange bomturer jeg har hatt pga treg eggløsning. Det blir utrolig spennende med skanningen, Jeg håper nesten at den ene egglederen er tett. Det vil i såfall forklare en stor prosent av de negative testene. Jeg er og et stykke unna eggdonasjon foreløpig. Jeg tenkte bare at de kanskje er enda flinkere på IVF i Spania. Vi må holde ut Liesje. Det må da bli vår tur en gang også )
Storkmor? Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Kjære Liesje og Storkfrøken69! Jeg hadde bare lyst til å si at jeg heier så mye på dere to! Håper så inderlig at det skal klaffe for dere begge, for jeg tror det ville blitt en sånn lykke for både dere og for barna. Jeg håper dere ikke gir opp! Klem
Storkfrøken69 Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Tusen takk, kjære Storkmor. Det er godt med litt heiing nå om dagen ) Når skal du igang? Eller har du kanskje vært nedover allerede?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå