Gå til innhold

kan han ha fått hjernerystelse? Er det farlig? hva må jeg da gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han satt på 2. trinnet i en trapp, datt med hodet rett i betongen, fikk en skikkelig blåveis i panna, har lekt litt etterpå og vert litt sutrete, men det er jo ikke uvanlig. så spiste han og holdt på å sovne mens han spiste, det pleier han ikke å gjøre, han har igrunnen sovet det han peier i dag, selv om han sovnet litt didlig på formiddagen i dag. Er ikke vanlig at han sover to ganger. Kan det være at han har fått hjernerystelse og at det er derfor han er trøtt? Hva må jeg isåfall gjøre? er det farlig? hvor lenge kan han sove om gangen? må jeg vekke han masse i natt??

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hvis han virker trøtt og plutselig forandrer soverutiner og humør etter et fall ville jeg absolutt tatt ham på legevakten for en sjekk. hvis det er hjernerystelse er det best å få sjekka at alt er "som det skal".

Lykke til =)

Skrevet

Viss ungen søv uvanleg mykje etter slag i hovudet skal han undersøkast av lege. Hjernerystelse skal observerast. Når ein først har slått seg krafitg vil dei gjerne forsikre seg om at det ikkje har oppstått f.eks. ein blødning. Det var i alle fall det vi fekk beskjed om på førstehjelpskurs.

Skrevet

hvorfor ikke ringe legevakta istedefor å spøre her inne,er jo mye tryggere det enn å spøre oss som du ikke vet om vi faktisk har peiling eller ikke.

jeg vilel sagt at nei,er ikke farlig å falle ned fra 2trappetrinn,og er normalt at barn blir trøtte når de har grått en del.

igår datt lillebror her ned HELE trappa og muligens brekt nesen,ringte legevakta med engang,satte meg ikke her for å høre med dere.

han ble også trett og holdt på å sovne mens vi snakket med legevakta på tlf,men legen skjekket ikke noe som helst så han er fin han =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...