Gjest bissen Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jentene mine er to, minstejenta skal ha det nå. Er vel ganske vanlig blant endel premature.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Jenta mi er snart to, på ettårskontroll av synet var hun langsynt (normalt for alderen) og ingen skjeling. Håper hun slipper å få problemer med synet, derfor lurer jeg på hva som gjør at jenta di må ha briller? Var det noe tegn til det da hun var rundt året f.eks, eller blei det oppdaget nå? Det er jo helt vanlig at premature trenger briller fikk jeg høre på sykehuset, og det finnes jo så mye fint nå, barn med briller er kjempesøte, men aller hels vil man jo at synet skal være i orden.
Gjest bissen Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jenta mi er også langsynt, rundt 2.75 på begge øyne, men den største grunnen er at hun har utoverskjeling på ene øye. Hun har en tendens til å bruke det øyet hun ikke skjeler på mest og det kan være litt uheldig. Det med langsynthet kan jo fint rette seg selv, så ikke sikkert at hun vil ha bruk for briller når hun blir større. Ikke verdens undergang altså, men hun har skinner på bena og skal få knapp på magen så jeg syns egentlig det holdt:) Men jeg er glad hun ikke var nærsynt. Er jenta di mye klumsete da, krasjer lett i ting og sånn? Vanlig synskontroll er ved fire år, men du kan jo be om en kontroll hvis du er usikker.
Gjest bissen Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jenta mi er også langsynt, rundt 2.75 på begge øyne, men den største grunnen er at hun har utoverskjeling på ene øye. Hun har en tendens til å bruke det øye hun ikke skjeler på mest, og det kan være litt uheldig. Det med langsyhthet kan jo rette seg etterhvert, så ikke sikkert at hun vil trenge briller når hun blir større. Ikke verdens undergang altså, men hun har skinner på beina og skal få knapp på magen så jeg syns egentlig det holdt:) Men jeg er glad for at hun ikke var nærsynt. Er jenta di mye klumsete da, krasjer mye i ting og sånn? Vanlig synskontroll er ved fire år, men du kan jo spørre om en kontroll hvis du er usikker.
Gjest bissen Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jenta mi er også langsynt, rundt 2.75 på begge øyne..største grunnen er at hun har utoverskjeling på ene øye. Hun har en tendens til å bruke det øye hun ikke skjeler på mest og det kan være litt uheldig. Det med langsyntheten kan jo rette seg selv, så ikke sikkert at hun vil trenge briller når hun blir større. Ikke verdens undergang altså, men hun har skinner på beina og skal få knapp på magen så jeg syns egentlig det holdt:) Men jeg er glad hun ikke var nærsynt. Er jenta di mye klumsete da, krasjer mye i ting og sånn? Vanlig synskontroll er ved fire år, men du kan jo spørre om en kontroll hvis du er usikker.
Gjest bissen Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jenta mi er også langsynt, rundt 2.75 på begge øyne..den største grunnen er at hun har utoverskjeling på ene øye. Hun har en tendens til å bruke det øye hun ikke skjeler på mest, det kan være litt uheldig. Det med langsyntheten kan fint rette seg etterhvert, så ikke sikkert hun vil trenge briller når hun blir større. Ikke verdens undergang da, men hun har skinner på beina og skal få knapp på magen, jeg syns egentlig det holdt:) Er jenta di mye klumsete da, krasjer mye i ting og sånn? Vanlig synskontroll er ved fire år, men du kan jo be om en kontroll hvis du er usikker.
Gjest bissen Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Okeeei, hva skjedde her?? Innleggene ble lagt ut mange timer senere jo:D Hvis det var noe du ikke fikk med deg her, så bare si fra;) hehe
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Haha, fikk det med meg ja :-) Kan ikke si jeg har merket noe til om hun er klumsete, ikke mer enn det jeg forventer i hvertfall :-) Vi var på ettårskontroll av synet, og skal tilbake ved tre år, men fint å få tipset om å se etter om hun er klumsete, det kan jo såklart tyde på synsproblemer, noe jeg ikke har tenkt på før. Nei det er ikke verdens undergang, men man håper jo alltid på at alt er i orden, og i datteren din sitt tilfelle hadde hun jo egentlig nok, men er jo bra at det blir oppdaget slik at problemen ikke forverrer seg! Håper hun godtar brillene uten problemer, og at skjelingen forvinner hvis det er mulig!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå