Gå til innhold

Erfaringer fra lap?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Så gla`

Jeg var på dag 12 den dagen når jeg hadde lap, så jeg dristet meg til å ha sex allerede på dag 15 (mandagen etter) når formen var raskt bra etter operasjonen. Stått på nesten annenhver dag siden, tenkte å ta siste gang i dag på dag 24 - så får det jammen være for denne måneden!! :) he he

Har jo forsøkt lenge og har ikke mye håp igjen om å klare det selv. Heller ikke nå, føler ikke noe mer annerledes enn alle de andre mnd som ulike ting har spilt meg et puss det siste året - så tviler på babyspire...

Men sliter med lang syklus, så det er jo umulig å vite akkurat når mann bør ha sex og det begrenser seg å orke annenhver dag i flere år må jeg innrømme. Eller forplantning som jeg kaller det.... :)

Ellers er jeg trist og forbanne her i dag. Gynokologen min skulle sendt søknad for 4 uker siden, ringte F Sør i dag og de har ikke mottatt. Fikk ikke svar hos legen, så enten har den ikke blitt sendt som lovet eller så har den ikke kommet frem til F Sør. Åh, utrolig irriterende ... trodde jeg var godt på vei på venteliste som jeg var lovet jeg nå.

Må jo mase så forbanna mye på alle for å få ut finger`n, og det føles mer slitsomt oppi hele prøvingen og ønske om barn.

Så i morgen får gyno en lite hyggelig tlf fra meg kan jeg love...

Fikk du TR som forventet?

Tror med lang syklus at jeg ikke får den før rundt 20.feb, så lenge til (40 dg)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ønskerbaby

Godt å høre at alt gikk bra, tenkte på deg i går faktisk:)

Smertene i magen går raskt over, regner med at de kanskje allerede har gitt seg. Jeg vet jeg var heldig og fikk lite smerter og var raskt på beina igjen.

Når det gjelder smerter i skuldrene så anbefales det å reise seg opp og gå litt, det er det beste som hjelper påstås det. Jeg hadde litt og det hjalp på meg å bevege meg litt rundt.

Jeg håper du får oppvartning en dronning verdig hjemme i disse dager, det som et lite plaster på såret for alt vi jenter går igjennom i forhold til gutta for å lage barn:)

Hold oss oppdatert da på om lap fører til barn for din del den første tiden, artig at vi holder kontakten som vi gjør på denne tråden.

Selv har jeg forsøkt å ha masse forplantningssex siste tiden, i håp om at dette kan gi spire som setter seg. Men pr i dag så har jeg liten tro og må bare vente på IVF.

Ting tar så tid, nå har jeg holdt på lenge nok føler jeg.... :(

Men håper spiren sitter for dere andre raskt, det unner jeg dere virkelig!!!!!

Klem

Skrevet

Hei jenter!

Begynte å spotte i går, og i dag kom tanta. Begynner å teste med fertilitetsmonitoren fra lørdag, også er det bare å vente på at motivasjonen til å "lage barn" kommer tilbake. He, he...forplantning var en artig vri. Vi pleier å "legge inn noen aksjer" vi. Men, dem har ikke gitt noen god avkastning ennå.

Har du prøvd med EL-tester "to snart tre"? Blir mye "forplantningsaktivitet" når syklusen er så lang ja. Håper innsatsen gir avkastning da :-) Så utrolig kjipt at de ikke har mottatt søknad om ivf. Utrolig sløvt hvis gyn ikke har sendt den. Gi h*n inn!

Jeg har ikke helt regnet ut ikm ennå jeg, men pleier å ha 26-27 dagers syklus, så da blir det vel en av de første dagene i mars da. Åh, det er leeenge til!

ØnskerBaby; huff de luftsmertene var litt veldig ubehagelige ja. Men, som "to snart tre" sier, hjelper det å gå/bevege seg litt. Også et par pinex. Håper du er på bedringens veg. Jeg var ganske oppblåst i en tre-fire dager...

Nei, får slutte av her. Skal avgårde og hente sambo på toget, og snuppa i slalombakken. Ha en fin kveld jenter!

Skrevet

Hei jenter! Hvordan går det med dere? Noen symptomer å melde om "to snart tre"? Så kjedelig med så lange sykluser. Fikk du forresten tak i gyn?

Nå har tantebesøket reist, men våknet på lørdag til en skikkelig ekkel opplevelse. Skikkelig svære klumper av levret blod i bindet, og i do. Må være rester fra lap. Kanskje derfor jeg har hatt menssmerter hele tiden etterpå også... Vel, nå er det i hvert fall klart for ny pp her. Jakten på EL begynner i morgen tror jeg. Har restartet fertilitetsmonitoren, og da mener jeg testingen begynner så tidlig som dag 6.

Ha en fin dag! Jeg skal holde meg innendørs i dag. Gradestokken viser nesten 14 kalde. Hutre. Fyre i peisen og prøve å lese litt (er nett-student).

Skrevet

Hei.

Så kjipt at tanta kom på besøknok en gang - nå var det vel vår tur at de holder seg borte?...........!!? :)

Selv skal jeg ha TR til helgen. Litt vondt i puppene (brystvortene) men det har jeg hatt mange ganger før også og blitt "lurt av" dager før mensen skal komme.. Så tipper ikke at jeg er gravid nå heller, regner med at TR kommer som alltid...

Ellers så skulle jeg ønske jeg kunne bruke feritilitetsmonitor, men det er vel pes når syklusen er så lang som min? Kjenner lite til det og kjenner lite til temp av EL. Har du peiling på hvordan det foregår og hva som skal til for å treffe godt på de metodene?

Forsøkte ELtester en gang, men etter å ha brukt opp 2 pakker a 7 tester den gangen gav jeg opp. Blir dyrt å gjøre hver eneste måned.

Men hadde nå sex ca annenhver dag fra dag 15-25, så håper det kan gjøre susen. Siste gang var akkurat 2 uker før jeg regner med å få mensen med lang syklus på 40 dager.

Noen gode råd?

Har vært enormt kaldt de siste dagene og virklig værfor å holde seg inne.

Skrevet

Hei igjen! Krysser fingrene for at tanteskremselet ikke står på døra di på kjempelenge "to snart tre". Hvordan er det med symptomer, har det blitt noen fler? Jeg fikk max fertilitet på lørdag. Var da bare på dag 10, og synes det var veldig tidlig i syklusen. Bruker aldri få pos el-test før dag 13-14. Da formen ikke har vært helt topp har det desverre ikke blitt ork til så mye kos. Men, vi fikk da lagt inn noen aksjer på lørdag, så da er det bare å vente og håpe. Regner med at ikm da blir i slutten av mnd, eller akkurat i mnd.skifte. Håper inderlig det er vår tur nå.

Denne testingen kan bli dyr ja. Fertilitetsmonitoren til clearblue er sånn at om du har lang, og/eller ustabil syklus, kan det hende du må bruke 20 testpinner hver pp. Men, vet ikke om det bare er de første syklusene til den event. finner at du har stabil, men sen EL. Er ikke sikker...Temping har jeg aldri prøvd. Noen får jo dette berømte EL slimet. Det har jeg bare observert en gang eller to. Men, det skal jo være tegn på veldig fruktbar periode. Står litt om det inne på pernille. Dere har jo uansett virkelig vært flinke og stått på da. Skulle tro dere har truffet med det løpet der :-) Mye tyder jo på at du har sen EL siden du har så lang syklus. Blir spennende.

Jeg glemte helt å teste i dag, men er ikke så nøye siden jeg allerede har hatt max. Dagen i dag startet ikke helt max kan en si. Våknet og måtte på do. Trodde det var midt på natta og tenkte ikke på å teste i det hele tatt. Men, når jeg så kom inn på soverommet igjen, greide jeg å gjøre det kunststykket å "skalle" i en stol som står ved enden av senga....Var nok trøtt og litt desorientert, og bøyde meg frem for å ta tak i dyna. BANG, traff stolryggen midt på kinnbenet. Har hovnet opp litt, og får sikkert blått kinn og kanskje øye.

Ja, ja. Ellers er det full vinter. Ikke så kaldt lenger, men nå håper jeg ikke det kommer mer snø. Er jo så fint som det er. Tenkte å spenne på meg skiene i dag, om det ikke snør. Fine løyper ute i marka nå :-)

Hold meg oppdatert på symptomer og sånt da ;-) Ha ei fortsatt fin uke!

Skrevet

Hei to snart tre!

Hvordan går det? Ikke noe tantebesøk håper jeg?

Jeg sitter her og er litt småforvirret... Hadde jo positiv EL-test på dag 10 (en uke siden), men for 2-3 dager siden (dag 14) kom de symptomene jeg vanligvis får et par dager før EL. Murringer, vondt i ryggen, vondt i bekken, utslett i ansiktet. Murringene var dog ikke så typiske som ved EL, og i tillegg føler jeg meg "støl" i livmora. Nesten så jeg begynner å tro at det er tegn på noe helt annet...Men, det er jo veeldig tidlig da. Har aldri hatt symptomer på graviditet så tidlig før, og egget kan umulig ha hatt tid til å feste seg etter bare 3-4 dager??? Er jo først da en begynner å produsere hcg og symptomene kan melde seg. Eller??? Tidligere har jeg ved graviditet også hatt disse symptomene, men ikke før rundt ikm. Dessuten bruker brystene å bli superømme, og jeg blir utrolig trøtt. Sinnsykt trøtt, og bare må sove. Men, også disse først rundt ikm.

Denne prøvingen gjør en nok litt smårar. Jeg får nok ha tålmodighet en drøy uke til og se hva som skjer.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det er med deg?

"ØnskerBaby" - hvordan går det med deg?

Skrevet

Hei.

Åh nå håper jeg det er din tur, at alle tegnene som kjennes i kroppen er pga noe skjer i forhold til en spire:)

Selv kom tanta til meg på fredag, og den kom til gangs. Blør greit nok, men fy faen for noen mensen smerter denne gangen. Samme type smerter som ved operasjonen, bare at nå er det jo MYE verre enn ved operasjonen (da fikk jeg smertestillende, men uansett dette føles "verre" enn tidligere....)). De må virkelig ha "rota veldig oppi der", for nå var det lenger og noe mer intense menssmerter. Hatt vondt siden fredag og det har aldri skjedd før. Alltid hatt mindre menssmerter tidligere, og når de har kommet har de aldri vært lenger enn et døgn.

I mars har vi bestemt oss for å ikke telle dager (blir gal av det!), men kun forsøke å ha sex et par tilfeldige ganger pr uke. Så får vi se om hva den metoden kan gjøre for oss.

Ellers så har jeg fått brev fra fertilitetsklinkikken om at jeg er kommet på venteliste og kan regne med å komme inn nå på våren. DET gleder jeg meg til, håpet for et barn snart dermed øker:)

Det må jo bare bli vår tur snart, eller hva???

Nå skal jeg slappe av i sofaen etter et herremåltid av en frokost, med god bok og pledd mens mannen måker utenfor.

Gleder meg til å høre fortsettelsen din, hvordan dette går og om spiren endelig sitter for deg.

Og "Ønsker baby"; hvordan går det med deg?

Klem, klem

Skrevet

Dumme, dumme tantekrek!!! Hun burde vite bedre. Får håpe det bare er denne ene mnd du får med ekstra sterke menssmerter da. Neste mnd blir det ingen :-) Da er vi nok gravide :))) Du skal se spira sitter om dere greier å slappe av litt, og ikke telle dager ja. Vi har prøvd det vi også, men det er da så vanskelig og ikke forholde seg til. Kjenner jo stort sett på kroppen når EL er osv. Og du, mange som visst nok blir gravide på egen hånd når de først kommer inn i systemet for IVF. krysser fingrene for oss begge jeg.

Jeg har en del murringer, men det trenger ikke bety noe. Men, må si det er litt spenning her nå :-) Egentlig vært mer trøtt de siste dagene også. I helgen har jeg bare liggi på sofaen og sett sport, og småsovet litt innimellom. Men, Jeg begynte på nye Blodtrykkstabletter for drøye 14 dager siden, og trøtthet og muskelsvakhet er visst noen av bivirkningene. Så, her er det bare og vente og se. Blir nok en test på lørdag tenker jeg.

I dag er det rene påskestemningen ute. Nesten så jeg får lyst til å sette meg ut i solveggen :-) Skal i hvert fall gå meg en liten tur. Håper du stikker innom her selv om dere roer ned litt da. Koselig å "snakke" litt. Ha en fortsatt strålende dag.

klem

Skrevet

Argh!!! Jeg har begynt å spotte. Da er nok tanta rett rundt hjørnet. Jeg har også hatt uvanlig mer vonde murringer mellom EL og IKM. Hatt skikkelig vondt et par dager og har tatt smertestillende.

Vel, bare å forberede seg på tantebesøk, og finne motivasjonen til neste pp.

Hvordan går det med deg "to snart tre"? Er jakten på gullegget i gang?

Skrevet

Åh så irriterendeda, men hva er egentig å spotte? Og jeg som virkelig hadde troen på at du var blitt gravid denne gangen!

Selv hadde jeg lenger og mer vondt under mensen denne gangen. Men nå er mensen over, og vi har allerede startet jakten på "gullegget" som du beskriver så godt denne måneden. Startet med forplantning som jeg kaller det allerde på dag 7, så håper fokus fra nå og frem til rundt dag 25 skal hjelpe. Kan jo ikke skjønne annet egentlig....

Begynner å glede meg til IVF,og venter spent på brev om når jeg får time. Håper jeg vet mer om det i løpet av mars måned iallefall.

Nå må det snart bli vår tur...

PS! Fikk et uoffesielt tips av en super flink lege. Gå 3 mnd på p-piller (Eks merket Trionetta) og forsøke å bli gravid direkte etterpå. 3 mnd pillene styrer og "surrer" med syklusen, noe som gjøre det lettere for mange å bli gravide. Jeg rekker ikke før IVF, men kanskje noe for deg

Ellers så har jeg fått anbefalt ei kjempe flinke akupunktør som har hjulpet mange til å bli gravide. Holder til i Tønsberg regionen. Og en reflexolog i Larvik som har gjort det samme for mange jenter jeg kjenner.

Skrevet

Hei! Ja da har tanta meldt sin ankomst for fullt. Faen!!! Jeg har også mer vondt enn vanlig. Spotting kommer gjerne rett før mens. Det er småblødninger, og er ofte brunlig i farge (rester fra forrige mens kanskje??) I hvert fall ikke friskt blod.

Nå må dere bare være flinke og forplante dere så godt dere kan. Hi, hi.. Skal si det til sambo når det blir tid for oss; I kveld må vi forplante oss kjære *smile*. Skjønner at du gleder deg til IVF. Det vil jo uansett ikke være lenge til, og i mens får dere bare prøve å forplante dere så godt dere kan. Blir uansett spennende og følge deg.

Jeg så i tråden hvor vi presenterer oss at du er i fra Tbg. Jeg bor i Holmestrand :-) Jeg er livredd for sprøyter, men vil gjerne ha navnet på henne akupunktøren. P-piller kan jeg ikke bruke siden jeg har høyt blodtrykk. Egentlig rart jeg ikke sitter her med et helt fotballlag allerede. Har jo ikke brukt prevensjon siden jeg var 18 pga blodtrykket. Men, har jo tatt noen forholdsregler i perioder da :-)

Masse lykke til i denne pp. Stå på, og stikk innom her av og til da :-)

Ha en fortsatt fin søndag!

Skrevet

Så artig- to "sliter" ikke langt fra hverandre i geografien:)

Anbefaler Anne Marie Simonsen (Nøtterøy Helseklinkikk) på Teie som akupunktør. Skrev en del på den tråden du hadde startet med nicket mitt.

Jeg har også seriøst sprøyte/nåle skrekk og det fortalte jeg om på første time. Og hun er helt fantastisk og tar veldig hensyn, både for psyken og for kroppen.

Anbefaler, jeg har vært der et par ganger og skal fortsette, mye pga hun er den behagelige personen som hun er.

Hun regner litt tid på behandlingen,men det er jo så klart individuellt hva hun mener skal fikses på for å få det til.

Masse masse lykke til - jeg gleder meg til å høre hvordan det går med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...