to tette Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jenta min på akkurat 8 mnd har kastet opp siden igår kveld. Gårsdagens middag ville hun ikke ha, kneip munnen sammen, å har fortsatt med det. Hun har ikke spis siden i går. I går kveld kastet hun opp til det bare var veske igjen. Inatt fikk jeg ammet henne, men også det kastet hun opp. Idag nektur hun også å spise, åpne munnen. Jeg klarte å "lure" inn en skje grøt, men da spydde hun på nytt. Hun har litt feber, så vidt over 38. Jeg ringte legevakten, vi skulle se det an. Noen som har tips å råd? Har hørt at man kan gi farris/eplejuice, evt brus (iikke aktuelt).. noen andre forslag? Eer det vanlig at så små barn blir rammet av slikt? Nå vet ikke jeg årsaken. Dama på legevakten mente kanskje hun hadde vodt i halsen... derfor hun spydde etter hun spiste. Men hvorfor etter hun diet da...?..
ogladi Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Hei. Jeg vet ikke hva som skjer med di jente. Men har dere folk rundt dere med omgangssyken? Min gutt ble orntlig truffet av omgangssyken for to uker siden. Han var først ute og siden hele familien. Han kastet opp i to dager, lett feber og siden diare i noen dager. Jeg konsentrerte meg om melk og vann. Etter første dag med oppkast ville han nesten ikke ha noe mat. Frukt var nesten det eneste jeg fikk i han på noen dager utenom vann og melk.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Tulla vår kastet opp i ca ett døgn da hun var omtrent på alder med din. Vi vet ikke hva det kom av, men dessverre kom det en betennelse rett etter, så jeg vet ikke hva som var årsaken til hva... Men, uansett, vi prøvde å gi henne forskjellig type drikke - det er viktigst at de får i seg nok væske - men alt kom ut. Så fikk jeg råd om å amme bare bittelitt, for så å stoppe, og hvis det gikk bra, amme litt til. Så vi prøvde, ammet bare et par minutter, og stoppet. Og det gikk bra. Prøvde igjen etter en halvtimes tid, og økte til 4 minutter. Det gikk bra, prøvde litt senere igjen, og økte litt, osv. Etter at jeg begynte med det kastet hun ikke opp flere ganger, så da fikk hun i seg væske, men uheldigvis fikk hun da en betennelse istedet (men om det var der allerede og var årsaken i utgangspunktet vet vi selvfølgelig ikke). Antibiotika tok ihvertfall betennelsen til slutt.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 PS. Da hun var så gammel fullammet jeg ikke lenger, men i da hun var syk ble det en periode med fullamming igjen, for hun tok ikke noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå