Gå til innhold

Jobber i Barnehage mye syke barn redd for smitte av foster...

Englita

Anbefalte innlegg

Jobber i Barnehage 0 -3 års gruppe. Her er det mange syke barn, virus og basilusker i fleng. Er 7 uker på veg og leste på denne siden under Uke for uke i uke 7 dannes hjerne osv og en måtte passe seg for å oppsøke forkjølte folk osv. Hva skal jeg gjøre da tenkte jeg, jeg som jobber i virus land. Nå ble jeg redd vet jo at virus kan skade barnet.... Flere som har erfaringer....

Fortsetter under...

Kjære vene deg.. Skjønner at du er bekymret men tenk på det på denne måten : når du får barn nummer to og førstemann er i barnehagen blir du jo utsatt for like mange basilusker.. Barn blir som kjent mye syke i barnehagen og disse virusene og basiluskene drar de jo da med seg hjem... Hva skal du gjøre da?? Kan jo ikke la være å omgåes ditt eget barn??

En vanlig forkjølelse er ikke farlig for fosteret, det du skal passe på er om du får feber - da er det viktig at du ikke blir for varm. Ta paracet om feberen blir høy... Jeg hadde både influensa, bihulebetennelse og omgangssyken da jeg ble gravid.. Ingen andre enn meg som ble skadelidende.....

Det går nok helt bra skal du se, om noen av barna du jobber med får påvist sykdommer som kan være skadelig for gravide (5. barnesykdom, røde hunder om du ikke er vaksinert f.eks) kan du jo kontakte legen din og høre hva han anbefaler..

Lykke til med graviditeten!!

Hei.... Jeg skjønner deg godt! jeg jobber også i barnehage og har tenkt litt på det samme. Har også en sønn på 1 1/2 og må si at jeg syns det blir litt feil å sammenlikne barnehage og det å ha andre barn. Det er mye sykdom i barnehagen. Mye forskjellig... Mitt barn plukker da heldigvis ikke opp alt det.

Jeg syns du bør prate med legen din om det. Han/hun greier kanskje å berolige deg litt. Ville bare skrive at jeg skjønner bekymringen din veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...