Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere, hvis det er noen av dere, hvordan oppbevarer dere en allerede åpnet boks med nan? Han drikker jo aldri en hel boks, så jeg har sat boksen i kjøleskapet og bruker resten til neste måltid, men er det feil? Jeg bare lurer på hvor stor sjanse det er for at bakterier da former seg i den åpnede kartongen i kjøleskapet?

Skrevet

Jeg fordelte nanboksen på flere tutteflasker og lot dem stå i kjøleskapet. Syns ferdig-nan har en idiotisk patent på kartongen, siden den ikke kan lukkes. Tutteflasken er i allle fall et lukket system, så hvis den er kokt og ren er det liten sjanse for bakterieutvikling. (NB dette er tatt ut av min egen logikk, så det kan være jeg tar feil;)

Lenger nede er det forresten en tråd som er BARE til deg;) Fikk ikke sendt melding til deg i går kveld, så derfor ble den heller lagt som tråd. Håper det er ok.

Skrevet

Brettet tuten, satt klype på og deretter inn i kjøleskapet. Brukte jo opp resten i løpet av noen timer, så tror ikke sjansen for bakterieutvikling er særlig stor.

Skrevet

Frøken, da har vi hatt samme logikk, jeg gikk også over til å gjøre det noen dager, men så fikk jeg det for meg at det ikke var bra heller. Kan vi kanskje slutte med disse barselnevrosene nå?! :D

Men da regner jeg med at siden det er flere som gjør det slik så kan det ikke være så gæli!

Tråden har jeg ikke sett, så morsomt, jeg skal lete den opp nå!

Magic - klype var smart!!

Skrevet

Da jeg lå på barselavdelingen etter fødselen oppbevarte sykehuset ferdigblandet småfolk mme i kjøleskap, og jeg gikk og forsynte meg når jeg trengte det.

Jeg har jo skjønt at man ikke alltid kan stole på praksisen til sykehusene når det gjelder mme, men regner med at dette er greit. Herlighet, hvordan skal man ellers gjøre det?

Dessuten står det på småfolkkartongene at åpnet kartong oppbevares i kjøleskap.

Noen må man jo kunne stole på her i verden når det gjelder mme...

Skrevet

Lot bare kartongen stå i kjøleskapet uten klype eller noe... kan jo bare stå ett døgn allikevel, dessuten ble den jo drukket opp innen ett døgn. Vil ikke dro det er farlig siden de ikke har laget en annen åpning på den. Fra 4 mnd har de større kartong med skrukork.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...