Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Hei Jeg er assistent i en barnehage og lager mye varm mat til den minste avdelingen. Der har vi 12 barn fra 9 til 18 mnd. Jeg har prøvd å lage mat som er enkel for dem å spise. Og det har blitt en del gryte retter. Jeg har blant annet laget lapskaus, fiskegrateng (fra bunn), fiskepinner, kylling wok, stekt ris, pølse wok, pølse grateng og litt miks sammen gryteretter med det vi har igjen. Eks kjøttdeig, makaroni, tomatpure og grønnsaker. Nå er jeg ganske tok for ideer. Førstkommende uke skal jeg lage fiskekaker med sei. Men jeg vet ikke hva jeg skal lage i ukene som kommer. Har dere foreldre noen forslag? Det bør helst være slik at barna kan klare å spise litt selv (de eldste) uten at vi må sitte å mate dem. De yngste må vi hjelpe uansett men de eldste er ganske flinke til å spise selv. Så lenge det er små biter.
Alenemamma :) Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Pizza med grønnsaker osv:) Lasagne? Betasuppe med pøle? Kjøttkaker? Fiskepinner, fiskeboller, kylling med ris, Vet ikke om dette var til noe hjelp men:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 kjøttkaker, fløtepotet og kylling, grandiosa, fiskepudding,spagetti og kjøttdeig,pannekaker,fruktsalat med krem,svinefilet i små biter med grønnsaker,saus og potet(samme hvilken),
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 fiskeboller er noe de aller fleste barn elsker =) prøv det,har gjerne mer fisk,utrolig nok er barn faktisk veldig glad i fisk,til de hører hjemme eller hos andre at det er ikke godt,da synes ikke de heller det er godt. her i bhg spiste de hai engang,alle ungene var ikke for det,helt til de smakte,var godt det =)
solita 06 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Så heldige barna er der du jobber! Blomkål og broccoli suppe, ovnsbakte potetbåter, risotto, pakistansk ris (basmatiris med litt grønnsaker og krydder), smoothie, kylling frikasse, kylling og grønt i kokosmelk, pasta med laks, minestrone suppe f.eks. I barnehagen der mitt barn går har de INGEN varme måltider, og siden han ikke liker brød går han av og til hele dager uten mat. Prøver å sende med alt mulig rart, men det er liksom varm mat som gjelder for den gutten.... Stå på du gjør en kjempe jobb, alle barnehager burde satse mer på variert kosthold!
solita 06 Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Så heldige barna er der du jobber! Blomkål og broccoli suppe, ovnsbakte potetbåter, risotto, pakistansk ris (basmatiris med litt grønnsaker og krydder), smoothie, kylling frikasse, kylling og grønt i kokosmelk, pasta med laks, minestrone suppe f.eks. I barnehagen der mitt barn går har de INGEN varme måltider, og siden han ikke liker brød går han av og til hele dager uten mat. Prøver å sende med alt mulig rart, men det er liksom varm mat som gjelder for den gutten.... Stå på du gjør en kjempe jobb, alle barnehager burde satse mer på variert kosthold!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå