Trulte76 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Min er 3,5 mnd og han våkner annen hver time om natta for mat. Før sov han mellom 4-6 timer, men det er en stund siden nå ja. I natt var det annen hver time fra han la seg kl ni og stod opp kl ni. er så trøtt og sliten. Jeg har melk så trur ikke det er derfor..Så jeg håper det blir bedre med grøt evt velling. Kan man gi velling til en på 3,5 mnd? Altså en flakse med mme pluss litt grøtpulver oppi for å mette litt? Er det like hardt for tarmene? Å gi en flaske MME på kvelden er ikke så lett heller..han er ikke så glad i det. Men om jeg har litt grøtpulver oppi så kanskje han liker det bedre da? Jenta mi var også sånn..sov godt om natten men så begynte hun å våkne hele tiden for mat. Hun var straks 4 mnd , så jeg begynte med litt grøt på kvelden og da sov hun som før igjenn. For hun trengte noe mere enn bare melk rett og slett. Så trur kanskje det er tilfelle med han her også..men er enda 2 uker til han blir 4 mnd..
Nordhagenjentene :) Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Vi begynte med grøt og velling 10 dager før frøkna var 4 mnd. Gikk fra 3-4 til 1-2 matinger på natta, så det var verdt det for oss alle. Hipp har eget vellingpulver, som det står 6 mnd på - men i følge Hipp kan det brukes tidligere! - hvis du ikke vil bruke grøtpulver i melka. Det blandes ut med vann. Jeg har kun funnet det på Mega her i byen, så du må nok på velassorterte matbutikker tenker jeg...
LillyLilly Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg begynnte å innføre velling til min sønn når han var ca 3,5 mnd. Han våknet en del ganger om kvelden, som om han ikke var helt fornøyd og etter vi begynte med vellingen ble det mye bedre. Må er han 4 mnd (i går), så denne uken har han fått grøt hver kveld før han legger seg! Funker som bare det! Så vi var litt tidlig ute, men han er MME gutt og han ble født 5 uker for tidlig så han så ut til å faktisk trenge noe mer rett og slett! Så nå gleder jeg meg til vi skal begynne med middag etter hvert også!
Trulte76 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 takk for svar begge to Da stikker jeg å kjøper grøt i morra på butikken evt hipp sin velling visst jeg finner den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå