Gå til innhold

Lillemor blir stor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sitter jeg er her en søndags morgen, sammens med min energiklump på 10 mnd. Hun er kjempe glad, fornøyd. Mett og tørr. Akkurat nå jobber hun med å få cloggsen på sin egen fot.

Hun går nesten, langs bord og vegger. Leker er egentlig skikkelig kjedelig i hennes verden, alt dreier seg om å gå. Komme seg opp og frem. Kryper i fullfart over gulvet, skratter og koser seg..

Jeg tenker..

Tenk så mye hun har foran seg?

Det starter med hennes aller første Advendts tid.

I fjor var hun en koselig kløe i mammas mage , i år er hun et pittelite viljesterkt menneske.

Gardiner er hengt opp , adventstakene er i vinduet. Litt pynt her og der, det minner om at vi går en jul i møte. Hun er kjempe fasinert når hun spiser grøten sin på kjøkkenet . Lyset fra stakene.

koser oss.

Men så tenker man videre...

Hun skal virkelig lære seg å gå, gå selv. Første dag i barnehagen, hun skal kjempe om livetsrett i barnehagen. Lære seg å bli tøff. Skolesekk, skole. Snart skal mamman syn reflekser på alt av klær slik at hun kan gå trygt til skolen. Uff gå til skolen, alene.. Pubertet kviser og mensen. Kjæreste, kjærlighetssorg , svik og uvennskap. Hun skal lære seg å holde fokus, få en utdannelse . Press fra skole , press fra samfunnet..

Økonomi og finansskrise.

Vi starter dagen idag med å kose oss denne aller første advent.

Så får mammas sorg og frykt legges til side , for i kveld skal hun for aller første gang legges på eget rom. Helt alene....

Snufs.

Lillejenta mi, begynner bli stor........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...