Gå til innhold

Ketolyse og befruktning!

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt dum spørsmål..

Men vi prøver å bli gravide, men vil begynne på ketolyse kuren så jeg kan gå ned noen kilo før jeg blir gravid..vet jo aldri når jeg blir gravid.Har det noe å si for befruktningen? Og bør man ikke gå på ketolyse kuren når man holder på å blir gravid eller har d ikke noe å si i d hele tatt..

Noen som vet????????????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139201192-ketolyse-og-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Dette er et vanskelig spørsmål. Er man overvektig kan man ha insulinresistens og kanskje PCO/PCOS, det gjør det vanskelig å bli gravid. Mange med slike problemer har blitt gravide etter de har startet på ketolysekuren fordi kuren normaliserer insulinresistensen mens man går på kuren.

På den annen side bør man ikke gå på ketolysekuren når man er gravid, på grunn av at det meg bekjentt ikke finnes forskning som dokumenterer at det er ufarlig, på samme måte vet jeg heller ikke om forskning som viser at det er frlig. Her gjelder førevar prinsippet.

Hvis du velger å starte på ketolysekuren bør du altså slutte så snart du oppdager at du er blitt gravid. Deretter anbefaler jeg en normal, sunn og variert kost med godt med grønnsaker og frukt samt fisk evt tran som kosttilskudd. (gerenell lavkarbo)

Husk folinsyre allerede nå hvis du prøver å bli gravid.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...