Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 sånn, da fikk jeg endelig litt oppmerksomhet;) Jeg er førstegangs, og vil gjerne ha et bæresjal til mini som er 5 mnd gammel og mellom 8-9 kg tung. Har brukt babybjørn, emn nå føler jeg at han er for tung, og det belaster hoftene for mye for min smak. MEN, det som er slit, er at han har dobbel klumpfot, så han bruker enten skinne eller gips hele tiden, og kommer til å gjøre det i sikkert et halvt år til, så hva skal jeg bruke??? Må ha et bæresjal som ikke presser benene for mye fra hverandre, for skinnen er et metallstykke som er festet til spasialskoene hans og låser benene sammen med en skulderbreddes avstand mellom (hans skulderbredde selvsagt;) ) og gipsen er helgips opp til bleiekanten, så han får ikke spriket mye med beina da heller:/ Jeg må bære rundt på ham mye, for han er blitt veldig urolig etter operasjon og skinnerstart og søvnmangel, så derfor vil jeg gjerne ha noe å bære ham i, blir så sliten i ryggen av å ha ham på armen hele tiden:/ Noen som kan hjelpe meg? Vet snart ikke min arme råd!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hva med et elastisk sjal og bære ham forovervendt på magen? Det er det eneste jeg klarer å se for meg kan funke. Det er kanskje ikke det letteste for deg, men det blir uansett bedre enn babybjørn vil jeg tro.
Nenya^juni2010 Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 siden han er såpass tung ville jeg prøvd vevd sjal, det siger ikke som elastisk gjør. Tror ikke det er nødvendig å bare han framovervendt, går nok helt fint med mage-mot-mage! Sjekk lotusbarn.no, der har de sjal i mange prisklasse! Ellers, sjekk tettinntil.no for tips, der er det mange med mye erfaring!
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 takk nenya^84:) har skrevet en mail til de på lotusbarn, så nå blir det forhåpentligvis bæresjal på meg;)
Ln-1 Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 hei du, ble det noe bäresjal på deg og funker det med skinnen? Vår lille pjokk har også fått diagostisert klumpfot på ultralyd og jeg skulle gjerne vite om bäresjal er noe for oss....
Yo&La+spire Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Bæresjal funker nok, for de er jo såpass fleksible at man kan knyte stort sett slik man vill (og men den avstanden mellom beina til babyen som man kan). Om man får det til å bli ergonomisk korrekt er jo en annen sak, så en bør vere forsiktig og ikke bære for lenge om gangen, dersom man ikke får til en stilling der sjalet går ut til knehasene på babyen og rumpa er lavere en knærne. Kansje noen på tettinntil.no vet mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå