Julimams Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Har flaskebarn. Hun er nå over 4 mnd, og vi har begynt å supplere med grøt siden hun overstiger den magiske en liters grensa. Grøt ser jeg på om en slags trening til fast føde, og at melk fortsatt er maten hun får. Hun liker grøt og er kun et par små munnfuller fra å spise opp hele porsjonen. Hun får grøt til lunsjmåltidet. I 3 dager har vi servert frukt til middagsmåltidet. Går ned det også. Casen er at om natten blir hun bare mer og mer grådig! Da hun før kunne sove 6-8 timer i strekk, går det nå ikke mer enn 3-4 timer mellom hver gang hun vil ha mat. Hun tømmer 3 flasker i løpet av natten, mot kun 1 tidligere(!!!!). Alt med disse små er jo en fase, og jeg vet det med voksespurt i 3-4mnd alderen, men jeg ser virkelig ikke hvordan dette skal ende?!! Hun får melk etter både grøt og frukt... Kan jo ikke trykke i henne mer fast føde nå, jeg passer på at det går i hennes tempo. Men når jeg ser på loggen her så har ikke melkemengden avtatt siden vi gikk over på fast føde, snarere tvert i mot? Noen som vil mene noe eller dele sine erfaringer?
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Gir du ham grøt før han skal legge seg da? Junior begynte å våkne 3-4ganger pr natt mot normalt 1-2 (han er SNART 4mnd, så får ikke grøt helt ennå, men velling). Hs sa at det virket som om han hadde snudd døgnet matmessig sett fordi han ikke fikk nok mat på dagen, selv om han gikk over 1liters anbefalingen. Hun sa at han burde få mere mat på dagtid, selv om han bikker grensa, og "noe mer" som siste måltid for kvelden. Altså velling her da, grøt for din del..Gikk så 3dager med dette, og jammen snudde han ikke tilbake til normal rytme. Få barn er "etter-boka-barn", og er ditt lille barn mer sulten enn skjema tilsier at hun skal være, så er hun jo det. Får hun ikke nok mat på dagen, vil hun ta igjen på natta. Lykke til!
Nattinatta Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 ja og siden grøtmåltid virker godt innarbeidet ville jeg lagt grøten til kveldsmat. Jeg begynte med dette og en liiiiten posjon grøt til morgenen (måltidet etter morgenflasken...) Nå spiser han en gang pr måltid igjen på natten. vet ikek om det var det som gjorde susen, eller kampen jeg tok med han et par netter. Da satt jeg inne hos han når han var våken og urolig, til han sovnet. Tror han våknet såpass mange ganger i løpet av en natt, for vane og kos. Det var en natt, og litt tulling natt 2, så sov han faktisk natten igjennom med en mating kl 1.00! Men jeg kunne høre på uroligheten hans om han var sulten eller ikke da jeg tok kampen om natten. Hvis han hadde vært sulten kunne jeg jo ikke nektet han mat siden han bare er 4 mnd, men en lærer jo disse små gullklompene godt å kjenne etterhvert!!
Nattinatta Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 jeg har også snakket med helsesøster ang oppstart av grøt. Hun sa at siden vi har flaskebarn så kan grøten komme først, og så "fylle" opp med melk etter at grøtmåltidet er inntatt. Dette fordi de får mme, og skal raskere over på fast føde. Og at grøten da skal være hovedmåltidet.
Kjukka Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Nå er jeg muligens på feil forum, siden dattera mi er 13 mnd. <3 Men slik du forteller har dattera mi vært siden hun var 5 mnd. Hun er også flaskebarn, og hun elsker mat. Nå spiser hun så sinnsykt mye. Begynte å ha med 3 skiver i barnehagen, men det var for lite... Så nå har hun med seg 6 skiver. Forstår ikke hvor hun får plass til all maten. Men hun er jo en propell til vanlig da. River ned hele stua, henger i gardinene omtrent Hehe... Jeg har ikke så mange tips å komme med, men unger er forskjellige, og noen klarer seg fint med bare melka, andre må ha fast føde i tillegg. Huff, ble vanvittig rotete det svaret mitt. Jeg får skylde på at det er tidlig på dagen, og at jeg ikke er skikkelig våken enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå