Gå til innhold

Noen tanker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer sykepleien nå og der får jeg myyye lærdom ang vaksinene.. og det er selvfølgelig at man bør vaksinere.. Må innrømme at jeg blir litt små bekymra, men jeg står fortsatt på mitt.. Jeg har enda ikke vaksinert og kommer ikke til å gjøre det heller.. Jeg har i det siste lest mye ang vaksiner og blitt enda mer trygg på avgjørelsen min. Så er utrolig lurt av alle foreldre å lese masse om dette temaet selvom man faktisk vaksinerer for det er utrolig mye uvitenhet ute å går blandt de som vaksinerer barna sine vil jeg tro... Men for all del det er ikke ett lett valg å ta det her når man hører så mye bra fra begge kanter...

Selvom jeg nå er sikker på mitt valg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, går på sykepleien og har generelt lite bra å si om vaksiner, faktisk ingenting! Det er sjokkerende hva slags ignorans som finnes i helsevesenet. Helsesøsterene er feilinformerte om viktige studier og et stort flertall av studentene eier ikke kritisk sans. Det er skremmede at det finnes så mange naive sjeler i et system som skal forebygge helse og behandle sykdom. Jeg kommer definitivt til å være en av de som kommer til å gjøre mitt bidrag for å styrke den selvstendige tanken i dette ignorante og kapital styrte systemet. Og det er så godt å høre at det finnes flere i helsevesenet som ikke har latt seg prege. He he, nå vet jeg om 8 sykepleiere som ikke har noe til overs for vaksiner, og kun 1 en er nok til å forandre sytemet, så vi stiller snart sterkt!!! Hi Hi......

Skrevet

H.I her

hehe ja er det ikke sykt.. huff.. kjenner ingen andre jeg heller fra med stundentene som ikke vaksinerer så føler seg ganske sånn utafor der i den debatten. men jeg vet mer enn de også da fordi de faktisk ikke vet mer ang det dessverre.. og det er såå synd...

Moro å høre det er flere som står på sitt :P:P

Skrevet

Fra helsesøster kan en gjerne få høre at de nesten aldri har opplevd at noen takker nei til vaksine.

Men i 2007 fødtes det ca 60000 barn i Norge og vaksinasjonsdekningen var på ca 95%.

Dette betyr at 3000 barn som ble født i 2007 avsto fra vaksiner.

Regner vi videre med at disse tallene er representative 15 år tilbake betyr det at rundt 45000 barn fra 0-15 år er uvaksinerte i Norge nå.

Så for de som er skeptiske til vaksiner og/eller takker nei til dette, er langt ifra alene i Norge selv om det er lett å få inntrykk av noe annet.

Skrevet

Ja sant, begynner å bli mange uvaksinerte, det er kjempeflott. Jeg tror dette med 95% dekning er tøys. Da jeg var liten visste moren min om en gutt som ikke var vaksinert. Jeg derimot vet om sikkert 30-40 barn som ikke har fått vaksine/avbrutt vaksinasjonsprogrammet. Det er jo en markant forskjell da. Og de har skrytt av denne 95% dekningen i 50-60 år. Skulle ikke forundre meg om de la ut høyere tall bare for å allmineliggjøre vaksinering. I såfall er det eiendommelig pinelig, jeg fniser alltid litt henrykt når jeg lurere på sånne flaue ting. Men vi har jo sett hva folkehelsa er laget av med tanke på ansvarsfraskrivelse de siste årene. Det er jo en smule leit at en "organisasjon" som involverer seg i forebyggende helsearbeide mottar penger fra snuskete "legemiddelindustri-aksjonærer" og langt mindre stå til rette for sin lysskye forsknings-virksomhet jf: meningokokk B vaksinen.

Men rettferdighet og kapital er uforenelige komponenter. jeg grøsser og brekker meg i indignasjon når jeg tenker på den blodharrye vaksinereklamen de promoterte denne vaksina med på trøndersk: Kokkan ut a kroppan". Hele folket til kamp mot mikrobene. Dem må jo tro folk er tilbakestående. Min første vaksine nekt var da jeg var 15 år og skulle få påfyllingsdosen med meningokokk b vaksine. Og ikke nok med at vi skulle være så heldige å få disse to dosene, tre år senere tilbød de alle russ samme vaskinen mot penger.... UTEN ENNÅ Å HA LAGT UT HVEM SOM ALLEREDE VAR INJISET MED MØKKA DEMS!!!!! Men jeg hadde takk og pris annet å bruke en 100 lapp på i russetida!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Da er ungen min èn av 3000 som ikke ble vaksinert i 2007.

Er jeg forresten èn av de 8 sykepleierne du kjenner til som ikke har vaksinert? Hvis ikke kan du legge til èn til på lista di.

Jeg lærte forresten ikke en dritt om vaksiner da jeg tok sykepleien.

Med så høye tall på uvaksinerte barn, så skjønner jeg ikke at de ikke kan få Vaksineopplyste foreldre opp å gå igjen. Vi trenger et fellesskap.

Skrevet

hehe...ja du er en av de...tenkte det måtte være deg....med nytt nick.....

ja vi trenger et litt mere konstruktiv felleskap enn denne nettsiden, selv om den allefall bidrar til å vekke noen....så er det vel på høy tid å sette igang noe....

Skrevet

Da...... tror...... jeg..... jeg...... vet..... hvem..... du.... er.... også........:-)

Har jeg rett?

Skrevet

ja iallafall om vårt første møte var juli 07....i uvisshet om at vi senere skulle dele meninger...dvs vi vet jo ikke om vi møttes....men iallefall nesten.....hehe

Skrevet

Hei,

jeg er lege og er interessert i dette med vaksiner.

Jeg har sett veldig få seriøse studier som gir noen som helst grunn til ikke å la barna følge vaksinasjonsprogrammet.

men jeg har sett desto flere useriøse.

Jeg håper dere klarer å se forskjellen på hvordan de ulike stidene er gjort når dere lar dere overbevise om at det er best ikek å vaksinere barn.

Hilsen en med 3 vaksinerte, sunne og friske barn.

Skrevet

Kunne du legge ut noen linker til de seriøse studiene du har funnet?

Skulle gjerne ha vist litt mer.

Der er sant som du sier, jungelen av useriøse studier og internettsider både for og i mot vaksinering er stor.

Hilsen farmasøyt

Skrevet

Ikke undergrav vår intelligens takk. Vi er ikke amøbeer selv om vi ikke er leger vet du.

Flaks for deg at du har 3 friske vaksinerte unger. Mannen min var også frisk til tross for vaksinering helt til han ble syk i ungdomsårene. Mye tyder på at det han sliter med i dag skyldes vaksiner....

Skrevet

Om du er lege og interessert i vaksiner har du sikkert snakket med andre leger og forstått at flere med inngående kunnskap om vaksineskader ikke vaksinerer barna sine. Det har ihvertfall jeg.

Skrevet

det finnes så mange forskjellige sider med info om vaksiner.....det beste og det jeg mest vil anbefale er å google på ulike begreper med tanke på vaksiner;

vaccines

+ RA 27/3,

+aborted featus,

+hgc contamination,

+autisme,

+shaken baby syndrome,

+SID/SIDS

ellers finnes div filmer på youtube, søk; kennedy+autisme, meningococ vaccine+new zealand.

ellers vil jeg anbefale folkehelsas egne sider, hvor man bl annet kan få innblikk i hvor sparsommelig representert for eks systemisk pneumokokk sykdom er hos barn sammenlignet med eldre, og man kan se at tallene er synkende også i uvaksinerte deler av befolkningen.

uansett, det er masse spennende, ønsker dere lykke til i leting etter seriøse sider på nettet, og selv om jeg er kategorisk motstander av vaksinering, så er jeg den første til å innrømme at det selvsagt er mye useriøst ute og går. lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...