Marsipan❤grisen Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hvordan er det med melkemendgen deres? Får dere ikke brystspreng eller lite melk? Tilpasser melkeproduksjonen seg etter hvor ofte/ lite man ammer, sånn at man i en lengre periode kun kan amme morgen og kveld??
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hei! Jeg hadde så lite melk at jeg tilslutt bare ammet på morran/kvelden og om hun skulle våkne i løpet av natta. Da var hun som regel bare tørst så da gikk det greit. Men det var ikke alltid hun ble ammet så tilslutt mistet jeg all melka. Det var snakk om bare et par dager så ble den borte. Først den ene puppen, så den andre. Trist syns jeg. Skal du amme bare på morran og på kvelden så sørg for å gjør det hver dag for da skal det holde produksjonen i gang. Jeg fikk aldri no brystspreng for jeg hadde så lite melk.. Mvh
2hærligegutter Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg ammer ca 2-3 ganger pr dag. Alltid på morgenen, noen ganger på ettermiddag og så har jeg begynt å gi flaske til kvelden, og så får han ofte litt på natten. Han er lite interesert i puppen på dagtid, og får mye annet mat så det er lite interessant. Derfor har det blitt sånn, og jeg har lite melk igjen, men passer på at han får minimum 2 ganger pr dag. Vil amme litt til
RødRev Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Hei! Min er nå 10 mnd, så her ammes det kun morgen og kveld. har trappet gradvis ned da, så det har vært lite problemer med melkespreng. Nesten skremmende hvor fort melken kan forsvinne! Håper virkelig jeg får amme til han er året, men merker at det er lite å suge på.
Erisa* Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 heisann! Jeg ammer morgen, kveld og to ganger om natta (lillegull er 10 mnd). Det går helt fint, får ikke spreng, og hvis jeg vil, kan jeg ganske lett øke produksjonen opp igjen. Men hvordan det ville vært uten nattamminga vet jeg ikke. Jeg hadde en nedtrappingsperiode der jeg ga mer og mer vanlig mat, og mindre pupp. I tillegg ordnet det seg litt selv, for hun har blitt mer interessert i å spise skikkelig mat, så pupp på dagtid har etter hvert blitt mer kos enn mat.
Marsipan❤grisen Skrevet 30. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skjønner at dette er veldig forskjellig fra person til person, så jeg får håpe jeg er heldig og kan beholde melken min en god stund etter at hun begynner mer og mer med fast føde Jeg har veldig lyst til å amme i tillegg til at hun får vanlig mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå