Gå til innhold

Kan noen hjelpe en bærejomfru?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å begynne å bære litt mer. Jeg har en babybjørn og en meitai (babyhawk)

Lurer på følgende:

1. Hvordan skal jeg bære snuppa i meitai'en? Det er to instruksjoner i heftet, en med litt større barn som har beina ut på sidene, og en som heter newborn hvor beina er krølla opp mot magen. Jenta mi er litt over 3 mnd (14 uker for å være nøyaktig), ikke akkurat newborn, men kanskje ikke stor nok til å ha beina ut på sidene?

2. Kan man kun ha barna inn mot magen med meitai? Ikke ansiktet utover?

3. Babybjørn: kan jeg begynne å bære henne med ansiktet ut nå? Hun er så nysgjerrig av seg, blir fort utålmodig av å ikke få se seg rundt. Bærer henne aldri lenge i babybjørnen, blir max 15 minutter før hun går lei.

Håper noen gidder å ta seg tid til å svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Ja, hun kan ha beina ut. Eg begynte med det naar snuppa var 6 uker. Da fikk eg ikke beina hennes skikkelig opp i froskestilling lenger;) (fottene skal opp til rompa)

2. Ikke ansiktet utover nei...

3. Eg ville ikke hatt mi jenta utovervendt pga overstimulering og ikke-ergonomisk stilling....

Skrevet

1. det er mange som aldri bærer i froskestilling(med beina inn) og noen som bruker den lenge. Så det er veldig individuelt, prøv deg fram og se hva som passer deg og jenta di.

2. Det er absolutt best og bære mage mot mage i meitai! Da blir stillingen til bebisen mest ergonomisk riktig og hun blir ikke overstimulert:)

3. Hvis du skal bære framovervendt er det viktig at bebisen kan holde hode selv. Husk på at denne stillingen ikke er så ergonomisk riktig som i meitai, så ikke så lenge om gangen. Husk at hun ikke kan skjerme seg for inntrykk i denne stillingen, så de kan fort bli slitne!

Er hun veldig nysgjerri kan du godt prøve ryggbæring heller, får du henne høyt nok så kan hun titte over skulderen din og har oversikt over hele verden:D Og samtidig kan hun slappe av mot ryggen din og snu seg vekk hvis hun trenger litt pause.

Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Prøvde meitai'en på flyplassen i dag, og den var tusen ganger bedre å bære i enn BB. Snuppa ble fort utålmodig, men jeg tror hun bare trenger litt tilvenning til bæringen, vi bærer henne nemlig ganske lite.

Dette skal jeg fortsette med, og håper snuppa er enig i det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...