Gå til innhold

Snur seg selv - sover på magen....er det "greit"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior på snart 4 mnd snur seg over på magen når han sover. Ligger da ofte med nesa nesten rett ned i madrassen. Hjelper lite å snu han tilbake til ryggen - snur seg rett tilbake til magen igjen..

Noen som har erfaring med dette? Har snakket med helsesøster/lege om dette?

Skrevet

Fikk beskjed av helsesøster at om de klarer å snu hodet sitt selv,så gjør det absolutt ingenting om de sover på magen:)

Skrevet

junior her har en tendens til å gjøre det samme, og det er litt skummelt føler syns jeg:/ men på en annen side, så får man jo gjort lite, hvis baby vil ligge på magen, og kan snu seg, så vil den jo ende på magen tilslutt;)

Hvis du er veldig bekymret kan du jo kjøpe sånn tvangspose med stropper som du fester til senga slik at baby ikke får snudd seg, men jeg regner med at det blir noen sure miner fra din lille da;) Husk at baby kan snu hodet, og at de har et enormt overlevelsesinnstinkt, så hvis den lille føler at den sliter med å puste, tror jeg nok den vil snu hodet på siden.... Men selvsagt er det jo det beste at bayb sover på rygg, så tvangspose er ikke dumt hvis du er bekymret som sagt:)

Skrevet

Tvangsposer er vel litt harde ord for en slik sovepose.

Det skal ikke være farlig med tanke på krybbedød at de sover på magen, når de snur seg slik selv, har jeg fått høre.

Men det går ann å kjøpe en slik sovepose/babypose som henne over her prater om. Jeg bruker det for gutten min er veldig urolig og enten sparket han dynen av seg eller over hodet, i tilleg drev han på å turnet veldig i sengen natterstid.

Du MÅ ikke binde babyen fast, min roet seg bare ved å ha den på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...