FrøkenSnellen Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 ....for at jeg har sluttet å amme Snuppa er 9,5 mnd og elsker flaska, men alikevel har jeg dårlig samvittighet. Blir tris når jeg ser andre som ammer.... Hjelp, trenger trøst
MammaTilToSmå Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet! Du har ammet i over 9 måneder. Det er mange som slutter eller gir opp før det. Og snuppa di har tross alt fått den beste starten her i livet, nå må hun spise annen mat. Og flaske. :-) Jeg gir gutten min pupp morgen, kveld og kanskje en eller to ganger som kos på dagen ennå, men merker at han er mer interessert i andre ting enn pupp. Så hadde jeg sluttet nå så hadde han vel ikke "brydd" seg om det alikevel. (han er 8,5 mnd) Men jeg skjønner følelsen din. Jeg ammet førstemann i 14 mnd og da siste kvelden kom begynte jeg å grine. Det var litt trist å aldri skulle gi pupp mer..........til nestemann kom. Men nå blir det absolutt siste gangen, så jeg blir sikkert trist denne gangen også. Men det er jo deilig å få tilbake puppa for seg selv etterhvert da. Og kunne bruke litt andre fancy BH'er enn amme-bh!! :-)) Nei, prøv å tenk at du har gjort jobben din kjempebra, og nå trenger snuppa di annen mat. Ha en fin kveld!! Klem og trøst fra meg.
Frøken Freken Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 KJære søte snellefrøken! Så fantastisk heldig jenta di er som fikk pupp i 9,5 mnd!!! Det er jo kanonbra - du har vært flink! Jenta mi fikk bare morsmelk i 8 uker, og puppen funket først og fremst som tutt. Hun vet ikke om så mye annet enn flaska lenger og ser til å trives med det. Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for, og det sier jeg IKKE for å trøste, men fordi det er sant.
Gjest Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Signerer Frøken Freken, gutten min fikk også bare morsmelk i noen få uker, av flaske, han skjønte ikke helt poenget med pupp. Ikke ha dårlig samvittighet for at barnet ditt har fått lov til å amme sååå lenge.
FrøkenSnellen Skrevet 30. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2008 Tuusen takk for trøstende ord. Det trengte jeg virkelig!! Dere er veldig søte <3 Vet jo innerst inne at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet, men som dere alle vet her inne så blir følelsene titusen ganger sterkere etter at man har fått barn Og dette er vel sikkert ikke det siste jeg har dårlig samvittighet for. Det er vel det mye handler om å være foreldre Ha en super kveld, og igjen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå