Kystrøya Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Har en gutt på 8,5 mnd som er veeeldig aktiv, og har vært det helt siden han ble født. Like før han ble 6 mnd begynte han å komme seg rundt i huset ved å åle seg, og nå har han i over 1 mnd reist seg opp og gått langs møblene. Det resulterer jo i at han nå kan plukke på alt han ser og får tak i. Og ikke søren om han vil la være når vi sier nei og tar han bort fra det han ikke får røre. Han bare ler seg skakk når vi sier nei. Spesielt morsomt er det å stå å snurre tv'en rundt (har flatskjerm på dreieskive), dra duken av bordet, kaste det som står i vinduet i gulvet, osv osv. Han er også så fæl til å ødelegge ting. River og sliter i alt, og det virker som det eneste formålet med det er å få det ødelagt. Så er han så brautete og. Lager så voldsomt et leven hele tiden. Vifter med armene og homper seg frem på knærne. Lugger og slår. Spesielt på katta og storesøsteren. Prøver å vise ham at man skal være snill, men han er ikke intressert i å høre. Han er jo liten selvsagt, men med storesøsteren begynte vi tidlig med å vise henne at det ikke er pent å slå osv. Kjenner jeg blir helt matt av ham iblant =) Storesøsteren var og ganske klåfingret, men ikke i nærheten av sånn som han er. Men hva gjør dere? Sier dere nei og tar barnet bort fra det det ikke skal røre? Eller plukker dere unna det som det ikke skal røre?
3småtroll♥ Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Jo da- jeg har en som er meget aktiv og klåfingret hvertfall;) Nå er lillemann bre 6,5 mnd, men holder på på samme måte. Har reist seg siden han var 5,5 mnd og krabber rundt som en reser... Jeg har ryddet bort giftige planter og ting jeg er redd for/redd han skal skade seg på.- Men vi har jo ting fremme som jeg ikke vil han skal røre, feks kattemat;) Da er det et bestemt "nei" og fjerne han fra situasjonen. De forstår selvfølgelig ikke hva nei betyr enda, men ved å være konsekvent og ta de vekk forstår de jo etter hvert:) Er slitsom denne perioden, men det går jo fort over da;) Nyt det!
Erisa* Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Nå er ikke Althea fullt så ivrig som din lille, men litt er det jo uansett. Jeg har en tanke om at vi kan prøve å fjerne en del av fristelsene, slik at hun kan få lov til å utforske en del. Men noen ting er ulovlig, som å ta ut DVDene fra hylla. TV-problemet har vi løst ved å sette stuebordet helt inntil TV-bordet, slik at hun ikke kommer til. Det ser jo ikke så fint ut, men det er jo bare på dagen når hun tuller rundt. Det må vel være greiere for deg å flytte vekk de verste tingene, slik at du ikke trenger å fly rundt og si nei hele tiden, og heller si nei til noen få ting? Forstår du tanken min? Man blir jo helt matt av å passe på så voldsomt hele tiden.. Akkurat det med å slå og lugge tror jeg man må være tidlig ute, ja. Håper det blir bedre snart, men det er kanksje tidlig for ham å forstå? Hvis det blir for ille, så kanskje du kan snakke med helsesøster om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå