Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en babybjørn bæresele, men det fulgte ikke noen informasjon med. Hvor lenge kan jeg bære datteren min på 3 måneder i Babybjørnen? Hvor lenge skal barnet bæres med fjeset mot mammas mage?

Skrevet

Man skal helst ikke bære lenge av gangen i en BabyBjørn. Grunnen til det er at de ikke henger ergonomisk riktig, de henger etter skrittet og det blir feil belastning på ryggen. Det er også veldig lite ergonomisk for den som bærer. Det er vel anbefalt max 15-30 min av gangen. Det har kommet eget bæreforum her på DIB - det ligger en tråd lenger ned her med adresse. Hvis du er ivrig etter å bære vil jeg heller anbefale deg sjal eller meitai - der sitter babyen riktig og man kan bære i timesvis. Idag f.eks var jeg på shopping i nesten 4 timer og snuppa satt i sjalet mitt hele tiden og storkoste seg.

Skrevet

Tusen takk! Jeg har faktisk bæresjal, men har aldri brukt det. Syns det ser så innvikla ut med knyttinga??? Som alt annet er det vel øving som skal til.

Skrevet

Er ikke saa vanskelig med knyting egentlig:) Eg brukte to kvelder med oving og saa gikk det greit:) Lykke til!

Skrevet

Jeg har selv en av de nye Babybjørn modellene, som er ergonomisk gode for bærer og den som blir bært. Jeg tror folk har blitt litt for hysteriske når det gjelder sånne ting i dag, uten å ville tråkke noen på tærne!! :) Da jeg var liten satt jeg selv i gå stol, og da mener jeg ikke en sånn fin ny, moderne grei, det var ett stoff stykke på hjul!! :P Og jeg har ikke tatt noen skade av det! :) Det eneste jeg ikke gjør med min gutt i bæreselen enda er å snu han med fjeset fra mitt da han er litt vinglete i hodet enda, men det kommer seg (han er 4 mnd nå, men født 5 uker for tidlig). Bær med måte og med forsiktighet, det gjør jeg og er ikke redd for å skade ungen min! :) Om han hadde hatt vont så hadde han sagt fra for å si det sånn!! :P

Skrevet

ja jeg er så enig med deg lillyilly...

Vi må ikke bli for hysteriske, og alt med måte! kan fort gå litt over stokk og stein her inne på enkelte ting synes jeg....

Men over til babybjørn: Hvilke av de nye modellene er ergonomisk gode? Jeg har en activ fra 06, går den innefor denne kategorien tro?

Skrevet

Jeg har også babybjørn active modellen. Gutten min sitter godt i den, men jeg synes faktisk at den er veldig vond. Den støtter godt i ryggen, men skulderselene skjærer inn i skuldrene mine. Selene er for flate, hvis du skjønner :-/

Er det bare jeg som opplever dette?

Skrevet

Kan ikke si at jeg synes min er det, men alle er jo forskjellige!

Synes ikke alltid jeg får til å stille inn ryggen ordentlig, men det er vel bare jeg som har det travelt innimellom når jeg skal ta den på meg! Men jeg er meeeget fornøyd med min sele og kommer til å bruke den enda mer nå når Gullet har begynt å bli nyskjerrig!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...