MammanTilKjetil Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Han har vært slik et par dager nå, jeg får ikke spise engang for han skal hele tiden henge i puppen. Han spiser litt, så har han bare puppen i munnen akkurat som en smokk. Har prøvd å gi ham vanlig smokk men han vil ikke ha den, det er kun bryst som teller. Meget slitsomt om nettene for når han akkurat har sovnet og jeg legger han, våkner han og skal tilbake på puppen. Får jo ikke gjort noenting! Noen med gode råd? Jeg er så sliten!
Trulte76 Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 følte jeg gjorde ike noe annet enn å amme i begynnelsen jeg heller. Min ville heller ikke ta smokk, og er 3 mnd og tar fremdeles ikke smokk. MEN han henger ike i puppen lengre da. Ble bedre når han ble 6-7 uker da kunne det gå 2 timer i mellom. Nå går det 2-3 timer mellom hver gang. Så det retter seg. Har vært sånn med alle mine 3 at jeg ammet de hele tiden de første ukene. Men det blir bedre..
Madamina Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Han har sikkert økedøgn og det må man bare innfinne seg med. Jo mer man tar økedøgn med fatning, jo fortere går de over (en stressfri mor får mer melk enn en som er stresset). Drikk masse og slapp av alt du kan. Disse døgnene kommer med jevne mellomrom. Pump deg gjerne om morgenen etter amming og gi det du har pumpet som påfyll, så kanskje han gir deg fred et par timer. Å ha som fast vane å pumpe seg om morgenen kan også forebygge de verste økedøgn. Skjønner hvordan du har det. Har hatt en som var sånn hver dag i 4 uker. Man må bare innfinne seg og akseptere at sånn er det. Det blir bedre.
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Akkurat sånn var min også! Slitsomt ja, smokken tok han tilslutt,ca 1 mnd gammel...vi ga ikke opp, dyttet den inn av og til og tilslutt satt den! Han ville bare ha NUK da. Du kan jo prøve den... Men det blir jo ganske vondt i puppen etterhvert som det skal spises døgnet rundt. Vi ga ham lillefingern å sutte på når vi skjønnte at han var mett og bare brukte meg som smokk. Funka fint det, avlastning for puppen...og mor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå