Gjest Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Jenta vår legger seg mellom 19 og 20 og sover da til 6, kanskje 7 hvis vi er heldige. Da sover hun 1,5 - 2 timer på dagtid i en lang lur. De siste ukene har hun begynt å våkne klokka 4, får komme opp i senga vår og ligger rolig der en liten time, dupper kanskje litt. Klokka 5 er hun vanligvis klar til å stå opp!!! Hun er så trøtt på dagen, jeg føler at totalt antall timer søvn ikke kan reduseres - men hvordan skal vi få henne til å skjønne at klokka 5 er midt på natta? I natt satt jeg ved sengene hennes fra 2.10 til 3.40 for at hun ikke skulle stå opp, hun var lys våken. Blir jo helt vrangsovet selv at dette. Hva gjør dere med barn som våkner tidlig? Hvordan skal jeg takle henne når hun vil stå opp midt på natta??
Ranveig R Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jenta vår har hatt ein periode på ca 2 veker der ho har vore VÅKEN 1-3t om natta. Natt til i går våkna ho kl 4, sovna igjen kl 6 og stod opp for dagen 6.30... Men i natt sov ho ordentleg (18.30 - 7.30) så eg håpar inderleg at det skal vare. Ho er nett ferdig med ein antibiotikakur mot urinveisinfeksjon, så det kan jo vere den som har plaga ho. Dei første nettene ho var våken hadde vi ho i senga vår (ho var jo sjuk), og ho drakk pupp, kravla rundt og sutra litt. Dei siste nettene no har eg gått inn til ho, gitt ho smokken og gått ut igjen. Ho har lagt og sunge/babla litt, sutra litt og kasta smokken på golvet. Dermed har eg gått inn igjen, lagt ho ordentleg i senga, gitt ho smokken, gått ut igjen og ho har forsett å synge. Osv osv Kanskje det berre er ein fase (slik eg håpar det har vore for oss)? Alternativet er å kutte ned på sovinga om dagen. Eldste vår slutta heilt å sove om dagen då han var 18 mnd... Han våkna ikkje tidleg, men vi fekk han ikkje i seng før 21-22 om kvelden viss han sov f.eks kl 12-13.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 har en på 19mnd og han sover max 1t på dagtid,ellers klarer han ikke sove om natten. hva med å kutte ned på duppe på dagtid,synes 2t høres mye ut jeg,men er ikke mitt barn og kjenner ikke hvor mye søvn hun trenger på dagtid. ja,kl 05 er det natt,her sover lillebror fra 18.30-19.00 til i ca 07 tiden,helt ok det =) og har da kun max 1t på dagtid =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå