peona Skrevet 29. november 2008 #1 Del Skrevet 29. november 2008 Satte meg nettopp ned for å ta en liten pause i adventspyntinga, tok laptopen og logget meg inn på BIM for å sjekke uke i sv.skapet (artig å se svart på hvitt at det nærmer seg;) Begynte så å oppdatere meg på innlegg siden det blir lengre og lengre mellom jeg er her inne..... Og hvorfor? Jo, innlegg som "anonym" har lagt inn ang "unge" demente og bekymringer rundt dette er et glimrende eksempel. Etter min mening er ikke dette sælig aktuelle eller realistiske bekymringer vel? Dette nører, iallefall for min del, opp under angsten for nok en ting som kan gå galt. Opplever at det å være her inne SKAPER bekymringer for min del og kjenner at jeg rett og slett har det bedre om jeg ikke leser om alskens plager her inne. Har et naturlig forhold til det meste og prøver å ta ting som de kommer. Men her inne er vi opptatt av så mye negativt! Er det bare jeg som opplever det slik? Burde vi hatt et eget bekymringsforum for oss modne gravide ? Se på alle innleggene våre så ser dere at mange handler om alt som kan gå galt og lite om alt som faktisk går bra!! Kanskje tenker jeg slik fordi jeg er heldig og har hatt lite plager så langt? Mulig bekymringsinnlegg hadde virket beroligende for min del om jeg hadde ulike plager men...? Uansett; jeg har begrenset mine besøk her inne for å ikke få alt for mye ideer om hva jeg kan få, hva som kan skje med babyen, tall, resultater osv Ja, jeg merker at jeg lar meg påvirke av andres skjebner, synes det også kan være vanskelig å forholde meg til de som er uheldig å mister barnet sitt e.l. Synes utrolig synd på dem, men er ærlig nok til å si at jeg også tenker "kan dette skje meg også...??" Ok, fyr løs jenter så henger jeg opp stjerna så a jordmor matja kan se den;)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139198924-huff-%C3%A5-huff-alle-disse-bekymringene/
elikatt -mamma til 4- Skrevet 29. november 2008 #2 Del Skrevet 29. november 2008 Nei det er ikke bare du som opplever det slik. Jeg har sluttet å lese negative innlegg, og heller lese og skrive i innlegg som ikke omhandler alle de ting som kan gå galt. Jeg synes det er for mye forkus på alt som kan gå galt, og man glemmer at det for de aller fleste går helt fint. Det er selfølgelig trist når det ikke går bra, det synes alle, men fokuset er litt skjevt! Jeg har tro på at fokuserer man på det positive, så klarer man å glede seg mere også, og det er jo det vi skal gjøre, glede oss til den lille spiren kommer! :-) Her er det også julestemning i dag, jeg skifter gardiner og henger opp julestjerna. Kos deg i førjulstiden! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139198924-huff-%C3%A5-huff-alle-disse-bekymringene/#findComment-139199007
Stine:-) Skrevet 29. november 2008 #3 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg tjuvstarta og hang opp stjerna i går. Jeg er så glad i advendts tiden, og nyter mørke kvelder med stearinlys og peiskos. Jeg har store barn (16 og 15), men gleder meg til at julekalenderen på barneTV står på i bakgrunnen når jeg koser meg med dagens kaffikopp. Kanskje vanker det en pepperkake og Nå er jeg helt sykemeldt, og skal bare gå hjemme å ruge i denne tiden. Kose meg med kakebakst og å lage julekort, og nyte følelsen av å bli klar. Både til en rolig julefeiring sammen med familien, og til å endelig kunne innvitere jordmor Matja en dag ut i Januar. Det er nok å bekymre seg om, hvis en ønsker det, men jeg har bestemt meg for at disse siste ukene skal bli en fin tid å minnes. God advent damer ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139198924-huff-%C3%A5-huff-alle-disse-bekymringene/#findComment-139199459
magica fra tryll Skrevet 30. november 2008 #4 Del Skrevet 30. november 2008 Skriver under her! Visste ikke at det var så mye jeg "burde" bekymre meg for, jeg, før jeg oppdaget bim. Eksempelvis som jordmora mi sa,-nei, hun hadde ikke så mange som hun kjente til som hadde tatt ekstra tester selvom de var "modne gravide". jeg trodde jo det var noe alle unntatt meg gjorde etter å ha lest her inne... Jaja, nok om det,-det jeg tenker er at det er jo så mye fantastisk annet positivt å fokusere på med det å få barn. Så vi kan jo lage dette til en ;dele hyggelige opplevelser-i-graviditeten-tråd:) Ha en strålende kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139198924-huff-%C3%A5-huff-alle-disse-bekymringene/#findComment-139204743
utrolig Skrevet 1. desember 2008 #5 Del Skrevet 1. desember 2008 Samme oppfatning her. Merker på meg at jeg har mindre og mindre lyst å gå inn på siden. Selv er jeg gravid i 20. uke med mitt andre barn og kan ikke huske at all disse bekymringer har vært i fokus første gang, ikke hos meg og ikke rundt meg. Skjønner at ikke vi alle bare kan ha solskinndager men for min del vil det være mye bedre å konsentrere meg om det positive og nyte den gleden over å være gravid istedenfor fokusere på alle bekymringer. Kanskje ingen dumm idë å starte et egent bekymringsforum. Dette betyr ikke at jeg ikke syns veldig synd på de som sliter men jeg er litt lei av all det negative fokus og vil ikke bekymre meg. jenter, jeg syns det er opp til oss - å¨snu trenden. PS: hos meg har det også blitt julestemming og jeg gleder meg masse til den tid hvor i tillegg et lite barn forventningsfull gleder seg til jul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139198924-huff-%C3%A5-huff-alle-disse-bekymringene/#findComment-139207304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå