Kamomilla:-) Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Jeg er 11 uker i dag, og trøttheten er helt ekstrem, og den gir ikke tegn til å avta. Legger meg hver eneste dag mellom 19 30 og 21, og sover til 6 på morgenen. Har overhodet ikke noe overskudd til å gjøre mer enn nødvendig, dvs gå på jobb (jobber 100%), lage middag og leke litt med sønnen min på 2 1/2 år før han legger seg. Har en samboer som er veldig hjelpsom og gjør alt husarbeid og det meste ellers også. Jeg orker ikkenoe!! Blodprosent og jernlager er fint. Burde ikke trettheten gi seg snart? (Jeg er litt hypkononder av meg og begynner å tenke at kanskje jeg er alvorlig sjuk, i tillegg til gravid, siden jeg er så sliten og trett.) Tusen takk for svar!
Sporty mamma Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Jeg er i uke 14 og er fortsatt veldig trøtt.Nå hadde jeg for lavt jernlager og blodprosent så det har nok spilt inn, men har hatt det akkurat slik du beskriver.Derfor ble jeg halvt sykemeldt også.Kanskje du burde det?? Merker at formen er stigende, men som sagt så er jeg ganske trøtt enda.Jeg har muligheten til og sove litt på dagtid så det hjelper.Mitt råd er og slapp av så mye du klarer og la andre plikter ligge en stund.Man tjener ikke noe på og slite seg ut :-)
frua Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Jeg er i 20. uke og er fortsatt trøtt. Det er nok noe bedre enn for ett par uker siden, men jeg har vært det hele veien. Alle blodprøver er fine. Legen sier det ofte gir seg etter 20. uke, og at noen blir slik. Jeg har to fra før på 4 og 7 år og de er flotte og hjelpsomme gutter. Sliter meg ikke ut hjemme. Har vært 50 % sykemeldt men skal nå tilbake i full tid. JEg kommer til å si i fra til sjefen at jeg må ta meg en hvilepause i løpet av arbeidsdagen ved behov i stede for å sykemelde meg lenger.
Liten gutt i mars ! Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Trøttheten min varte til ca. uke 18. Nå er jeg i uke 26+3 og har masse overskudd.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 hei jeg er nå i min 22 uke og er fortsatt trøtt og sliten det har ikke avtatt jeg sovner hver kveld før 1900. og orker ikke gjøre noe hjemme, eller lage middag det er det mannen min som gjør jeg merker atjhan begynner og bli lei og jeg klarer ikke å ta meg sammen. jeg orker ikke rett og slett. og ja jeger i 100% jobb men vurderer å få en sykemelding til jeg blir bedre for nå har jeg ventet og ventet og ikke kommer jeg ovenpå i det hele tatt. i mine tidligere sv har jeg ikke hatt det slik i det hele tatt har vert litt trøtt de første ukene kansje men ikke slik som denne gangen. problemet er vel at jeg fortsatt føler dårlig samvittighet om jeg skulle bli sykemeldt jeg er jo ikke syk bare gravid. det er også derfor jeg ikke har sykemeldt meg tidligere men nå har jeg blitt verre gråter fordi jeg er sliten ol. tenker at kansje noen uker vil hjelpe eller noen dager fri i uken. slik det er nå går det ikke rundt for meg lengre. jeg er frisk på alle andre ovråder litt vondter her å der men ikke noe spes ille bare litt ubehag og irritasjon hører jo med da. hørte heldigvis omen annen som er like langt som meg som har det like ens som meg.
##Luca## Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Er i uke 19, og er fortsatt trøtt. Men ikke så ille som jeg var fram til uke 17 ca. Jobber litt kortere dager, og det hjelper en god del.
Lea Laus Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Er i uke 23.. Stuup trøtt og sliten, og mye vondt i hodet og fryktelig tørst hele tiden! Ikke noe gøy.. Kan ha noe med at jeg har litt lav blodprosent også?? Jobber 100%, har spurt legen min om noen dager fri for å komme meg igjen, men får det ikke. "Det er ikke noen sykdom å være gravid"! Og helt enig i det, men noen ganger trenger man bare å sømme seg igjen. Snart juleferie da, så vi får kose oss med familie og god mat når vi har muligehten =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå