LadyBlackJack Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Føler småen vokser så seint. Han var 4565g på onsdag,da han også fylte 9 uker. Da han ble født var han 3140g,så gikk han ned til 2950. Det gikk sakte i begynnelsen,men plutselig hadde han gått opp 350g på en uke. Trodde derfor at han veide mist 5 kg da jeg veide han forleden dag,men der ble jeg litt skuffet.. :/ Har nok melk,men kanskje ikke melken min er så næringsrik? Jeg ammer og ammer,men går heller nesten ikke ned i vekt. Noen som vet om det noen sammenheng med vekttap hos mor og hvor næringsrik melken er? Altså at de som har "fløte" mister fortere kg enn de som bare produserer "skummet melk"?
Trulte76 Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Han var 8 uker da jeg var på 6-ukerskontrollen. Da var han 57cm og 5980g trur jeg. Men han var 4055g ved fødselen da..litt og si det også
shari_z Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Min første også la på seg lite, hun var på det nederste kurven på papirene på helsestasjonen. Men hun fulgte sin kurv... Hun var født i uke 36+1 og veide 2710 gram, så kanskje derfor, ikke vet jeg. Men da hun var 5 år hadde hun endelig nådd den midterste kurven, og nå 7 år gammel er hun litt over den. Min baby som nå er 6 uker legger på seg mye bedre, men hun var født uke 41+0 - har det noe å si? Hun var 3920 gm ved fødsel, gikk ned til 3490, og legger på seg i gjennomsnitt 200 gm i uka. Hun var 4800 gm ved 6 ukerskontroll, med lengden på 54 cm, og da var hun akkurat på den midterste kurven. Til å sammenligne, så var eldste jenta 4-5 måneder når hun endelig var like stor som denne nå er. De er så forskjellige. Det med melken og å gå ned i vekt var interessant. Har aldri tenkt på det før. Jeg hadde "skummet melk" siste gang og gikk OPP i vekt mens jeg ammet (10 kg i løpet av de 2 årene jeg ammet). Jeg går heller ikke ned denne gangen. Vet ikke hvorfor noen går ned og noen ikke, og andre går opp. Jeg tror faktisk jeg går opp denne gangen, men har ikke lyst å gå på vekta og finne ut. Jeg er sikker at babyen din vokser fint og at melken din er tilpasset din baby. Så lenge han legger på seg, vokser, har nok av våte bleier, og at du ikke får kontrabeskjed på HS, så går det så bra. Han har gått opp ganske mye fra fødselen, 1,4 kg, og det er bra. Fortsetter min som hun har, så blir det omtrent det samme for henne når hun er 9 uker - bare at hun var mye større ved fødselen.
MammaCecilie Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Han var rundt 4700 rundt 2 måneder. Veide 2900, gikk ned til 2700 ved fødsel.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Jenta mi er født 6 uker for tidlig. Veide 2715 når hun ble født, gikk ned til 2485. Men nå 2 mnd senere er hun ei stor jente på 5350 kilo og 55 cm lang. Får høre at jeg har masse næring i melken min, å melk er det også masse av ! Ligger over den kurven tror jeg... Har rast ned i vekt etter fødselen, noe som jeg hater....ser ut som en skjellet med silikonpupper ! Så kanskje det er noe i det at vi med masse næring i melken raser ned i vekt... Gleder meg til jeg ikke trenger å amme lenger, kanskje formene mine kommer tilbake da:)
LadyBlackJack Skrevet 29. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2008 mamma til Chaney: Du kan få litt av meg,her er det plenty! tjihi ;p
<3tobarnsmor<3 Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Hehe okay, tar gledelig imot jeg !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå