LilleBjella Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Mener jeg leste i Gro Nylanders "Mamma for første gang" at det gikk fint å helle ny fersk morsmelk over på en beholder med allerede frossen melk som ligger i fryseren. Men i brosjyren til Avent sin brystpumpe står det at det må man IKKE gjøre. Hva er riktig? Noen som vet? Noen som har peiling på hva jeg bør beregne å ha i hver beholder? Hadde jo vært greit å hatt nok melk til et måltid, men ikke for mye slik at jeg må kaste noe, når det skal tines. Er det noe formel for hvor mye babyen skal spise? Aner jo ikke hva han spiser nå, vanskelig å måle før og etter innhold på puppene mine:) Og vet jo heller ikke om pumpa greier å få ut like mye som gutten min suger på et måltid. Pumpet for første gang i dag, og fikk ut mellom 60 og 80 ml.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 jeg har alltid gjort det, og har lest flere steder at det går bra.
Sjokoholikern Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg har alltid gjort det jeg også gått fint det! Og det er en formel på hva morsmelk-barn skal spise,... hvis jeg husker rett skal de ha 15% av deres egen kroppsvekt fordelt på antall målider... Altså hvis babyen veier 6000g blir det 900ml på ett døgn, og hvis babyen spiser 6 ganger blir det 150ml pr flaske. Du greier ikke å pumpe like mye som babyen spiser nei, baby er den mest effektive bryst-tømmeren som finnes Men du kan pumpe litt og litt og samle opp over flere dager, fryse oppå fryst melk
Gjest Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Du kan helle ny melk oppå fryst melk - men mengden må være mindre enn det som er der fra før slik at det ikke tiner )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå